Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 17

Emner: filtet lampeskærm ??

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet filtet lampeskærm ??

    Viking:

    Endnu et ? om filt.
    Jeg vil gerne filte 2 lampeskærme til mit soveværelse og har også fundet en god ide (model) at lave det ud fra. Men jeg er nu kommet i tvivl om der måske er stor brandfare med filten. Er der nogle af jer der har viden om det vil jeg maget gerne høre fra jer inden jeg går i gang med mit arbejde.
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Marianne S

    Det lyder spændende - kan man ikke få noget til at præparere filten med, og jeg tænker på om det er mere brandfarligt end lampeskærme i papir, men jeg ved det ikke.
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet linda

    Jeg har også overvejet at filte lampeskærm.
    jeg har gjort mig samme overvejelser.
    Jeg har prøvet at filte en juletræskugle den lakerede jeg, mon det kan være en løsning.
    Ellers tror jeg nok der kan være brandfare forbundet.
    Jeg føntørrede en hue jeg havde filtet, den brændte jeg hul i.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Spørg ja hvad pokker er det nu det hedder det sted, det er dem der har med brandsluknings undervisning at gører HJÆLP mig lige med navnet..
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    Lak er mere brændbart end uld - så af hensyn til brandfare er det ikke en egnet metode: at lakere dem.

    Men om der hænger at papirkræmmerhus eller en lakeret uldkugle, kan jeg ikke se gør nogen særlig forskel for brandfaren.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    En "underskærm" i pergamentagtigt ( transparent ) må være en løsningen.. eller det stof man bruger til at sy scenetæpper af.. det er brændhæmmende...men jeg har kun arbejdet med det i sort.
    Så er der de forklæder man kalder "rygeforklæder" det er de forklæder man bruget til ældre på plejehjemmene .. de er sikret til over 500 .. det er lavet i noget "fiberglas" materiale.. og kan fåes i fx en beige farve...det er tyndt og lidt blankt på den ene side... men om det kan fåes i metermål ved jeg ikke...
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mette

    Jeg mener at ha' set, at man kan få noget spray til at imprægnere adventskranse med så de ikke så let går op i røg. Måske kan det bruges indvendigt i skærmen?
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet sg

    Du kan evt. kontakte Kartehuset på Fyn, på deres inspirationsmesse viste en af udstillerne hvordan man filtede en lampeskærm.

    En af mine kollegaer har prøvet, jeg skal spørge hende hvad hun har gjort for at brandsikre. Vender tilbage når jeg har fanget hende.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet sg

    Er det beredskabsstyrelsen du tænker på?

    De har undervisning, jeg ved de har en hjemmeside, men kan ikke lige huske hvad den hedder.
    Alle skole i DK har i uge 40 haft tilbud om at lave noget med "ild - en farlig ven".

    mange hilsner
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Xen

    Man kan godt få noget imprænering.. i sparyform (så vidt jeg husker), men hvor har jeg glemt... måske Spektrum i Charlottenlund. Ellers findes der Astralit (lampeplast). Den selvklæbende type har jeg brugt til mine filtede lampeskærme.. det er til at ha' med at gøre og gi'r samtidig lidt hold på formen, hvis det er en stooor skærm.
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •