Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: spinderok

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221

    spinderok

    Er det at prale eller dele min glæde?, jeg synes det sidste. Jeg har bestilte en nye rok. Desværre skal jeg vente 2 år før jeg få det.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Woouw en håndlavet rok
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    Bornholm
    Indlæg
    194
    Tillyke med din nye rok. Kan godt forstå du glæder dig , jeg spørger kun af nysgerrighed ,hvorfor er der to styk man træder på, jeg har kun en på min , men der er heller ikke halve eger.

  4. #4
    strikketøsen Gæst
    Også stort TIL LYKKE med din nye rok her fra Sorø!

    Ja - håndværk tager jo tid (det véd alle os, der selv laver "håndværk"), så det er jo også værd at vente på ....

    Flot ser rokken ud i hvert fald, selvom jeg heller ikke selv ville kunne vente såååå læææænge, hvis der skulle bestilles nyt "legetøj".

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja jeg sidder også og lurer på de to pedaler og venter spændt på nærmere præsentation af vidunderet
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tillykke Renee.
    Det er da en rok ud over det sædvanlige. Først troede jeg det var en "Ejstrupholm", men to pedaler, og det flotte spindehjul. Det har jeg aldrig set før med den detalje. Værd at vente på. Husk nu en god stor pibe, så du kan lave dejligt effektgarn og tykkere tråde - hvis du altså kan ønske noget mere?
    Virkelig flot.
    Hilsen Strikke Marie

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Ulla P:
    Jeg har også en Ejstrupholm rok - tilbage. Havde en fynsk opstanderrok med en dejlig stor pibe. Desværre måtte jeg give den væk da vi flyttede - men pyt, jeg er rigtig glad for Ejstrupholm rokken.
    Strikke Marie

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Nåh, Videre forklaring. Jeg har kartet uld hele dagen og har nu sprunget en sikring på min centifuge så jeg har tid til computeren.Rokkedrejeren laver kun en rok ad gangen og er desværre syg men håber at han kan laver en rok til mig. Den skal laves i sort valnød så det bliver mørkere end på billedet.
    Udformning? Jeg bliver ikke yngere og har en meget dårlig ryg hvis jeg ikke arbejder hårdt med det. De sidste par år har jeg spundet med begge fødder på pedalen men det er ikke idealt. Elektrisk rok, nej, jeg skal hold benene i motion. Da jeg var i England prøvede jeg en kromski med to pedaler og den fungeret fint. Men jeg tøvede. Min egen rok er FLOT - eg, og med extra halve eger. Så, da jeg fandt det her amerikanske rok måtte jeg bestil den. Jeg tør ikke fortæl prisen. Håber dollaren holder en lav kurs Venlig Hilsen Renee

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Hej Reene...

    Ikke noget pral her - men ægte glæde. Tillykke med din beslutning .
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hej Renee.
    Sort valnød - nøøøøøøj hvor bliver det flot. Kan godt forstå du har ofret det på dig selv. Skynd dig at købe nogle dollars nu, læg dem i pengeskabet og sælg til den tid/eller overfør som betaling- den er historisk lav for tiden. Du må kunne få nogen til at købe op uden gebyr hvis du ikke selv har muligheden. Det kan godt betale sig. Og tænk alt det grej du kan få for kursgevinsten. Hvorfor forære banken det?

    Mht. Den dårlige ryg, så er der jo mulighed for at kontakte hjælpemiddelcentralen. Nogle gange kender de til muligheder vi andre end ikke har fantasi til at tænke på. Måske ligger det ikke lige for at de har haft med "rokkefolk" at gøre, men det er jo ufatteligt hvad en speciallavet stol m. hydraulik, ordentlig rygstøtte, bremse m.m. kan gøre. Det kan jo også være noget med en forhøjning til rokken (længere ben? uden at det går ud over armene)
    Ved ikke om du allerede har kontakt den vej rundt?
    Hilsen Strikke Marie

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •