Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Angorauld

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563

    Angorauld

    Skal man karte angorauld, eller kan man spinde det uden at karte det og eller hvad er nemmest? Håber der er nogle der har nogle tips.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Må tilstå jeg forsøge altid at springe over hvor gærdet er lavest. Men ender altid med at tage karterne i brug, da det gør spindingen letter og bedere..
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Men er det ikke svært at karte, ulden er kortere end fra fåret. Puha jeg kan da også bare prøve, men tak for svaret.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja jeg karter det ikke, for når du mange gange karter angorauld, så bliver det flyvsk... jeg får en pæne jævn tråd ved at tage det direkte fra klipningen.
    Da jeg selv klippede mine kaniner lagde jeg det i lag i en pap æske, og det var smadder nemt at spinde. Jeg lærte også en proff. klipper at gøre det, når han solgte til private, hans kunder blev glade, og købte mere af ham.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Hvis det er sandt... så skulle jeg måske få mig nogle angora kaniner - er først blevet færdig med kamelulden nu. Så det skal afprøves med angora ulden . Direkte - tju hej hvor det går .

    Ps. Hundeuld er uldkunster...
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Undskyld at jeg spørger i denne trå, men nu sidder i jo alligevel og tænker i angora uld.

    Da jeg ikke har evnerne til at spinde, og står med en masse angora uld.......hvad kan jeg så bruge det til? er der ikke nogen der har en idé. Min søster og jeg har fået fem kasser af det.(Ved bare ikke lige hvor meget der er. Har ikke set det endnu.)

    Hilsen snuggi

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Sælge det - eller bruge det som fyld... - og eller få en anden til at spinde det for dig.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    -eller bruge det til at filte af. Jeg har engang filtet det sammen med uld til noget tyndt lækkert filt til en tehætte.
    (Det blev kartet sammen først)
    Strikke Marie

  9. #9
    Ulla P Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Snuggi Se meddelelser
    Da jeg ikke har evnerne til at spinde,
    Undskyld jeg spørger direkte.
    Er det dine hænder, der forhindrer dig i at spinde, eller er det fordi du ikke har en rok eller/og ikke har prøvet det?

    Hvis det 'kun' er rokken, der mangler, kunne du måske invitere dig selv på besøg hos en rokker og prøve.
    Angora er noget af det skønneste (og livlige) ...

    Jeg håber, du finder på en anvendelse.

    Hvis du ikke finder på noget, kan du sælge det - til mig.

    Husk, det må ikke opbevares i plastik.
    Papirsposer/papæsker er bedst.

    Pøj pøj med det.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    [quote=Ulla P;76237]Undskyld jeg spørger direkte.
    Er det dine hænder, der forhindrer dig i at spinde, eller er det fordi du ikke har en rok eller/og ikke har prøvet det?

    Ja det er jo nok en blanding af det hele........det tætteste jeg har været på at spinde, var da jeg i tredje klasse skulle lave en ten, og spinde mit eget garn af uld vi selv havede naturfarvet, og så væve billede af det bag efter.
    Jeg mindes at jeg syntes den var sk.... træls at sidde med den ten,og var overhovedet ikke tilfreds med resultatet. Så det har ikke rigtig interesseret mig og jeg har derfor ikke beskeftiget mig mere med det.

    Så det ender jo nok med at jeg forsøger mig med at filte det.....det lød også som en rigtig spændende idé.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •