Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: hjælp jeg mangler nemme væve opskrifter

  1. #1
    tes Gæst

    hjælp jeg mangler nemme væve opskrifter

    Hej
    Mit navn er Tove, herinde hedder jeg =tes.
    Jeg er for ca. ½ til 3/4 år siden, begyndt at væve og jeg synes bare det er helt fedt. Jeg er i hvert fald glad for det og nu har jeg fået fat iu en væv som skal stå på bordet.
    Jeg kunne bare godt tænke mig nogle væveopskrifter, MEN de skal ikke være alt for svære, jeg kan godt lide farver, der er meget varme og om sommeren knap så slemt. Derfor læører jeg at væve på en hurtig m,åde, med nemme opskrifter og de varmeste farver.
    Grunden til at jeg skal have så varme farver r den, at jeg har Parkinson. Men det var ikke det jeg kom her for!!!!!!
    ER DER NOGEN HERINDE, SOM KAN/VIL HJÆLPE MIG MED VÆVEOPSKRIFTER, SÅ VIL JEG VÆRE LYKKELIG.
    Min e-mail er, hvis du vil sende på den:
    schto@nrdc.dk.
    Jeg glæder mig til at høre dra dig/jer.
    Hilsen tes=Tove

  2. #2
    Rysse Gæst
    Hej Tes

    Velkommen til håndens arbejde. Jeg er sikker på at der er nogle der kan hjælpe dig.

  3. #3
    dytbåt Gæst
    Hej og velkommen.
    Jeg har nogle gamle væveopskrifter, men hvad skal det lige være.
    Skal det være viskestykker, tøj eller ? farverne kan mon jo selv jonglerer med.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892

    Vævning

    Hej Tes.
    Jeg har også opskrifter på alt muligt i vævning.(er jo uddannet vævelærer). Sig til hvad kam du har og hvilke kvaliteter du har tænkt dig at væve i.
    Jeg bor jo tæt på, så du kan sagtens få skikket noget over broen.
    Har du nogen til at hjælpe dig med at bomme? Ellers sig til.
    Strikke Marie

  5. #5
    tes Gæst

    hjælp til at bomme og hvilken kam?

    Jeg har den første gang, hvis hun har tid, min underviser til at bomme for mig, men som sagt kun hvis hun har tid, og jeg er"syg" efter at komme igang herhjemme med a væve. Det er simpelthen det bedste, der findes.
    Hvlken kam jeg har på væven, er et godt spørgsmål, men jeg har en væv, der hedder RAMMEVÆV.Siger det dig noget, og forresten, hvor langt fra mig var det du boede.
    Hilsen TES

  6. #6
    tes Gæst
    jEG VIL GERNE HAVE NOGLE I VISKESTYKKER OG MØNSTRE, IKKE ALT FOR SVÆRE, I DÆKKESERVIETTER. DET MÅ GERNE VÆRE GAMMELDAGS, HVIS DU HAR DET
    PÅ FORHÅND TAK
    OG
    HILSEN
    tes

  7. #7
    Parkie Gæst
    Hej Tes
    Velkommen til i dette dejlige forum.
    Jeg er sikker på at du vil blive glad for at være her, og at du vil få hjælp fra de mange rokkere der væver. Jeg kan ikke selv væve, men jeg har tre veninder med parkinson der væver.

  8. #8
    dytbåt Gæst
    Så har jeg lige skrevet et mønster af på vævede viskestykker.
    Jeg har selv, engang, vævet dem i en blanding af hør og bomuld.

    3 Viskestykker
    Bredde:
    Færdigemål: 45 cm
    Krympning: 7 cm
    I alt 52 cm

    Længde:
    færdigt mål: 257 cm
    Krympning: 38 cm
    Frembinding: 40 cm
    I alt 330 cm


    Kam: 80/10 = 8 tråde pr cm.
    Trådantal: 8 x 52 = 416 tråde + 4 kanttråde = 420 tråde


    Materialer - Trend: bomuld
    Materialer - Islæt: bomuld

    Trændens vægt 260 g

  9. #9
    tes Gæst
    Hejsa
    Jeg takker manga gange for det mønster. Nu kan jeg få gang i min væv herhjemme.
    Mange gange tak og kan jeg hjælpe dig med noget prøv og spørg. Hvis du er interesseret i noget så går jeg også til glaskunst og sløjd, foruden vævning
    Hlsenmanhe gange fra tes

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hej Tes.
    Jeg bor i Middelfart.
    Bare sig til hvis du skal have hjælp til at bomme.
    Fin opskrift fra Dytbåt. Spørg din vævelærer om din kam er brugbar til opskriften. Du kan tælle riller (rit) og huller på 10 cm for at se størrelsen på din kam.
    Strikke Marie

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •