Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 15 af 15

Emner: Hvordan gør I? Med rundpinde

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Nette jeg har mine strikkepinde nøjagtig som du havde, før du syede dig et etui til dem

    Men det var da en fin løsning du fandt på den eftermiddag.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Her en min løsning på rundpinde:

    http://www.rokken3.dk/forum/showthre...ight=rundpinde
    supersine669

    carpe diem

  3. #13
    strikketøsen Gæst
    Jeg har prøvet at have alle mine strikkepinde - ALLE - liggende i en stor kasse, meeeeeeen jeg blev noget så træt af altid at skulle sidde og RODE efter lige den størrelse og længde, som jeg nu skulle bruge.

    En overgang havde jeg simpelthen mine rundpinde i A5 kuverter med pindestr. skrevet udenpå - så var 40 cm, (måske 60 cm) og 80 cm lige til at overskue. Men kuverter bliver meget hurtigt slidt.

    Det var derfor, jeg valgte at bruge den A4 mappe med fotolommer. Den kan simpelthen stå i bogreolen ved siden af alle strikkebøgerne/hæfterne og "pynte".

    Hvis jeg havde alle mine forskellige sæt strømpepinde stående i en krukke, ville jeg desværre også tabe tålmodigheden - for på et tidspunkt, når man ikke mere kan læse pindestr., så skal man altså sidde og lede efter 5 ens pinde og bruge en pindemåler på hver enkelt: Der vil være alt for mange "nitter" ....

    Idéen med den store index-mappe til rundpindene er RIGTIG GOD !

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    5450 Otterup (Nordfyn)
    Indlæg
    60
    Jeg bruger kun rundpinde og strømpepinde. Jeg strikker frem og tilbage på rundpinde, ellers får jeg ondt i skuldrene.

    Strømpepindene står i en lille kande (skal snart have fundet en mere) og rundpindene ligger i en rund hatteæske.

    Jeg har prøvet den der med plasticlommer og så komme til at vende mappen forkert så de alle samme røg ud - herefter blev det til hatteæsken og kanden.
    Mange hilsener

    Lotte Birgitte

  5. #15
    Nette Gæst
    He, mange kreative ideer, og dejligt at kunne dele sine strikkepinde-opbevarings-problemer med ligesindede.
    Det er langt fra alle, der kan forstå den slags.:-)

    Jeg troede, min ide var selvopfundet, men det lader altså til at være en løsning, der er godt kendt i forvejen.
    Jeg kommer nok bare for lidt ud. :-)

    Og at emnet har været oppe tidligere, er også gået min næse forbi. Forsøgte ellers at kigge godt efter inden.

    Nette
    Sidst redigeret af Nette : 21-01-2008 kl. 22:21 Årsag: tastefejl :-(

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •