Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Hvordan gør I? Med rundpinde

  1. #1
    Nette Gæst

    Hvordan gør I? Med rundpinde

    Hvordan holder I styr på alle strikkepindene?

    Min mor havde et rør fra en plakat, hvor min far havde limet det ene låg fast. Inden da havde hun sådan en lille smart tingest af træ, som var meget udbredt i 70erne.
    Jeg havde selv engang sådan et plastiketui, hvor overdelen skulle skrues helt ned over underdelen. Det tog en evighed.
    Da den gik i stykker, fik jeg en rød aflang (selvfølgelig) plastikæske, men da jeg efterhånden har rigtig mange strikkepinde, kunne den slet ikke lukkes mere. De sidste mange måneder, har pindene blot ligget hulter til bulter i en pose, til stor irritation for mig selv. Da min kæreste sidste uge også begyndte at ytre sin irritation over mit strikkepindeetui, måtte jeg erkende, der skulle ske noget radikalt. Det blev til følgende etui, syet i en fart en eftermiddag, hvor jeg lige var alene hjemme.

    Men hvad gør I? Hvordan ser jeres løsninger ud?

    Nette
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Rysse Gæst
    Jeg har set en have sine rundpinde i sådan en CD mappe. Den er ca. 15x15 cm. De kan tit købes for 10 kr. i Tiger.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Rysse Gæst
    Selvfølgelig... Det var da her jeg havde set det.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    Indlæg
    193
    Jeg har for lang tid siden syet en strikkepindeholder lidt ligesom din.
    Men kun med rum til strikkepinde, fordi så kan jeg have dem i størrelsesorden for 2-12

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Jeg bliver nødt til at dele min opbevaringsmetode med jer. Alle mine pinde står i krukker og pynter. Det ser faktisk ret dekorativt ud med strikkepinde i en pæn krukke. Hæklenåle og strømpepinde står i en lile pæn kande. Mine rundpinde er det enste jeg har haft ballade med men den der cd-bog der var linket til på anden side er godt nok en drøngod ide som jeg straks gemmer væk til næste gang jeg kommer forbi tigeren.
    Zuzzan

  7. #7
    ingeborg Gæst
    Mine pinde står i gamle henkogningsglas og pynter. Nej det er ikke helt rigtigt de står der, fordi jeg ikke kan finde ud af at holde orden.

    Mine rundpinde har jeg fået sat i cd bøger og det går fint med at holde orden i dem (men jeg har heller ikke haft den så længe) På hver lomme har jeg skrevet størrelsen på pindene, så det er hurtigt og overskueligt at finde frem til den pind jeg skal bruge.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180
    Citat Oprindeligt indsendt af Charlottehansen Se meddelelser
    Jeg har for lang tid siden syet en strikkepindeholder lidt ligesom din.
    Men kun med rum til strikkepinde, fordi så kan jeg have dem i størrelsesorden for 2-12
    Jeg har to af slagsen - een til strømpepinde og een til lange pinde. Jeg er så heldig at ha en søster, der syr.

    Men hvilken type tusch kan skrive på stof, så det kan ses og ikke bliver "udgnidret" i stoffets tråde ?

    Jeg har forsøgt med en tyk sort tusch - men det blev slet ikke pænt.

    For det ville være rigtig rart at pindestørrelserne var skrevet ovenpå rummene.

    Mit stof er lysebrunt med mørkebrunt mønster på.....
    fra Tove

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Kan du ikke brodere nummeret?
    Zuzzan

  10. #10
    strikketøsen Gæst
    Jeg synes da, at din syede "mappe" til de lange strikkepinde - og strømpepindene er en udmærket idé.

    Selv kan jeg huske, at jeg investerede i 2 plastic-etuier for MANGE år siden fra et garnfirma i Jylland, der hed Litex Garn. Jeg har stadig de etuier og bruger dem til de lange pinde.

    Til alle mine andre strikkepinde, som primært er bambus og rosentræ i rundpinde og strømpepinde har jeg lavet denne "arkiv-mappe" hvor rundpindene ligger først i størrelsesorden (pindestr.+længde er skrevet på en lille etiket i hvert hjørne): strikkepinde-arkiv 001.jpg og - på den anden side af det orange faneblad - ligger alle strømpepindene, således: strikkepinde-arkiv 002.jpg.

    Mappen (med plastik-lommer af forskellig størrelse) er en udmærket idé, MEN, man skal blot passe på ikke at vende mappen "på hovedet" for så ligger der er større sorteringsarbejde forude .....

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •