Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 14 af 14

Emner: Problem med huller

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Hvis du bruger feks rive vlies tager du et stykke der er lidt større end rammen, limer,sprayer og sætter tshirten fast på stoffet,
    det hele sættes i rammen og så kan du evt lægge et stykke tykt forsvindingsplast på ( jeg synes det hjælper på tyndt tshirtstof - jeg har syet flere bodystocking og de er lidt tynde.)
    Hvis du bruger filmoplast ( selvklæbende vlies ) sættes det i rammen og tshirten gnides bare fast ovenpå - en fordel hvis man feks skal lave et motiv hvor det er svært at spænde stoffet ud.
    Håber du forstod det ellers spørg igen.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  2. #12
    Kilde Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lisbeth Bjerg Se meddelelser
    Så har jeg lige et måske dumt spørgsmål mere.

    sætter I t-shirten/strækstoffet i rammen eller kun vliesen eller bliver stoffet "stift" nok når man har strøget vliesen på til at sætte i rammen ?

    Jeg føler mig total dum for jeg har stadig ikke helt fattet det.
    Du skal ikke føle dig dum, for hvor skulle du vide det fra, når du ikke har prøvet det!

    Jeg spænder vliesen op i rammen, sprayer vliesen og stoffet og lægger stoffet løst over - og syr bagefter fixstingen. Så rykker det sig ikke. Men der er sikkert mange måder at gøre det på.

    Den måde jeg lærte min broderimaskine rigtig godt at kende på var at prøve mig frem (jeg kendte ikke til nogen forum dengang, hvor man kunne spørge ) Der røg meget i skraldespanden men jeg fandt også frem til en masse teknikker. Prøv dig frem, spørg løs og prøv igen, så skal du nok lære din maskine godt at kende.

  3. #13
    Lisbeth Bjerg Gæst
    Hej
    Tusind tak for svarene og hjælpen, de har hjulpet mig og som der siges så må jeg prøve mig frem.

    Det kan godt være jeg vender tilbage med flere spørgsmål.

  4. #14
    Bjørg Hilde Gæst
    Hei
    Jeg er ny her hos dere, og kommer fra Norge. Jeg har lært hos min symaskinforhandler at man skal stryke vliseline 250 (ev tynnere men denne gir best resultat) på vrangen av stoffet. Vliselinen skal være litt større enn rammen slik at den blir sittende fast i rammen sammen med stoffet. Deretter setter man t-skjorten fast i maskinen (inkl. vliselinen) og legger vannoppløslig vliselin (el.l) på toppen av stoffet. Pass på at du bruker den nålen sybutikken din anbefaler for broderi på strikkestoff. Noen nåler lager hull i stoffet fordi den perforerer tråden i strikkestoffet. (vet at singer har egen nål med rund spiss som er spesiallaget for strikkestoff. muligens andre som også har dette.)
    vennlg hilsen Bjørg Hilde, Arendal (norge)

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •