Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: Filtning med effektgarn

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet bagger

    Jeg har strikket i Eskimo, på pind nr. 10, og hvis du laver bunden lidt mindre, og efterfølgende tilpasser højden på tasken, så kan du nok godt få en taske af 150 gr. Eskimo
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet feeldborg666

    Jeg har ikke prøvet at bruge effektgarn som ligner pels, men jeg har en bekendt som har lavet en taske med det.
    Hun strikkede først tasken, vaskede og tørrede den og først bagefter Hæklede hun en kant på øverst på tasken, og broderede en blomst med (pelsen).
    Den blev rigtig flot.
    Det er jo også en mulighed at pynte dem på den måde.
    Held og lykke med strikkeriet.
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    Jeg bruger tit lidt karteflor .. som jeg strikker en tynd strimmel med af.. det er super til at regulere div garner med .. ligeledes tykkelser.. i div garner .. for mig er det netop vigtigt at kunne styre formen og tykkelsen - hvis det er det jeg vil ... og til dels også effekternes "vildskab" ... kig på min hjemmeside ... tasken der er et godt eksempel på ovenstående!
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Kilde

    Din taske Dorthe er rigtig flot. Jeg kiggede lige på dine andre sider....wauw, nogle flotte ting, du laver! Jeg ved godt, hvad jeg skal ud og investere i til november!
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mia

    Jeg kan jo ikke lægge billeder ind.

    Jeg har krympet tasker, hvor jeg har brugt effektgarn alene (en to eller tre pinde) og jeg har brugt at lade en tråd af uldgarnet følge med. Begge dele med held. Jeg har eks brugt funny fra sandnessgarn, sammen med fritidsgarn og tove.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    Nå... hvor er det sødt sagt... jeg var faktisk oppe ved Claus hele dage i går .. og fik fotograferet næsten alle trin for trin beskrivelserne til bogen .... det var bare rigtig dejligt at nå så langt i forløbet.. der er jo en liste her i gruppen, hvor du kan skrive dig på hvis du vil købe en bog.. så får du nemlig "rokkerabat"
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    Det vil jeg da helt sikkert gøre! Tak for tilbudet, men har du et link til listen? Jeg kan ikke finde den ved en søgning.

    Jeg er gået i gang med en buttonhole-taske i - synes jeg - nogle lækre lilla farver, men jeg kan ikke helt hitte ud af opskriften ...nu tager jeg lige en pause og tager op og køber et par nøgler garn mere - og går på isbar med min datter . Det er jo sommerferie, så der skal også være tid til hygge. Så kan det jo være, opskriften pludselig giver mening, når jeg er tilbage igen.

    Jeg har i øvrigt lovet den lille (på 8 år ..så helt lille er hun vel ikke, he he), at vi skal holde hyggedag i dag, og hun vil gerne lære at strikke, så jeg har lånt nogle supergode opskrifter af en veninde i går på små strikkede dyr hun kan lave. Så der er dømt strik resten af dagen!
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #18
    webbelin Gæst

    Blinker

    Jeg har filtet rigtig meget og blander Uld og effekt garn både i tasker og andre ting.. med et rigtig godt resultat.

    Har fundet en rigtig god opskrift på filt sko.. der strikkes nesten som en strømpe med hæl og en rigtig god pasform. .

    Øverste del af skaftet har jeg strikket andenhver runde med pels garn og natur Uld .

    skal nok lægge et billede ind af dem

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Hej Dorthe (hvis du stadig er medlem af Rokken??)!!

    Hvad er det for en bog, du skriver om? Har det noget at gøre med strik og filt?

    Hvad hedder den og kan den stadig fåes?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •