Kilde:

Jeg har siddet og kigget på alle de utroligt flotte tasker nogle af jer har lavet og filtet, og hvor I også har brugt effektgarner. Jeg har masser af Fritidsgarn liggende og også en del effektgarn og kunne godt tænke mig at lave en taske...men så kom jeg til at tænke på: Hvad sker der med effektgarnet, når I filter det? I min vaskemaskine er jeg nødt til at filte på 60 grader (Fritidsgarn), for at det filter rigtigt, men det meste af effektgarnet kan jo kun tåle 30 grader??

Når I strikker effektgarnet med ind i tasken undervejs, bliver effektgarnet så ikke "slapt", når uldgarnet filter og altså trækker sig sammen? Jeg mener, effektgarnet filter/trækker sig jo ikke sammen...

Det er nok rigtig dumme spørgsmål, men jeg har kun filtet sutsko indtil videre, så jeg er ikke så skrap til det med strik og effektgarn (jeg syr mere end jeg strikker ) - men jeg ville rigtig gerne prøve at lave en taske og få brugt noget af mit effektgarn også.

Sidste spørgsmål: Er det noget specielt effektgarn, I bruger - eller kan (næsten) alt bruges?