Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: ødelægger tråd og broderiet

  1. #1
    musti Gæst

    ødelægger tråd og broderiet

    Min pfaff ødelægger det jeg brodere og knækker tråden eller flosser den fuldstændigved ikk hvad jeg skal gøre. Bortset fra jeg har været ved at smide den a h til

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Lyder som et spændingsproblem, går ud fra du bruger rigtig nål osv.............
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #3
    musti Gæst
    ja det gør jeg og har haft den over hvor den er købtog stadig bliver den ved

  4. #4
    jaheta Gæst
    jeg har haft det problem også med min pfaff , jeg måtte sende den til repation og der fik jeg af vide at det var fordi jeg smurte den for sjældent , så der var et eller andet der var ødelagt der nede hvor undertrådsspolen skal sidde , surt det kostede omkring 800 kr og det er mange år siden , nu husker jeg at smører jævnlig . Håber for dig at det ikke er det for det er jo nok ikke blevet billigere at få lavet med årene .
    et trøsteknus her fra

  5. #5
    Dorado Gæst
    Jeg har haft samme problem med min Pfaff.

    Du skal sørge for at holde spolehuset rent. (støvsug evt.)
    Ligeledes under stingpladen, som du kan tage af.
    Vatpinde med sprit på er ganske gode.
    Og så husk en dråbe olie bagefter.
    Jeg drypper olie på min minimum efter at have tømt 2 spoler.
    Du kan også trække en bomuldstråd vædet i sprit gennem overtrådsspændingen. Det kan ihvertfald ikke skade.

    Prøv evt med lidt mere stabilisator under broderierne.
    Den kan nemlig godt lave kludder, hvis det du broderer i er for tyndt.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    25 May 2007
    Geografisk sted
    vejen
    Indlæg
    31
    Hejsa.
    Helt ærlig ved jeg ikke meget om Pfaff broderimaskiner, jeg sælger kun Bernina og Brother.
    MEN jeg ved at en nål kun kan broderer i 4 timer og at det er vigtigt at få renset maskinen rigtig godt. Selv den mindste nullermand kan ødelægge alt.
    Prøv det.... kram og held og lykke. For hvor er det sjovt når det virker....

  7. #7
    Elsebet Gæst
    Det betyder meget hvilken nåletykkelse der bruges. Jeg anvender mest str. 80 og gerne str. 90. Måske skal du bruge en Topstitch nål som har et større øje - afhængig af hvilken trådtype du bruger.
    Jeg regulerer til lidt lavere syhastighed. Tjekker om jeg har trådet korrekt. Bruger den korrekte nåletype til min Husqvarna. Renser spole området tit.
    Vandopløselig spraylim kan jeg ikke undvære. Til applikationer kan i stedet bruges vlisofix som har lim på begge sider.

    Mine nåle holder i 7-8 timer, selv ved Lace broderi. Her bruger jeg altid nål str. 90.

    Knhobby - det filmoplast du bruger: er det vandopløselig ? Har lige forhørt mig om prisen hos Danteam.

    God fornøjelse.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Nej den erstatter rivevliesen, men så vidt jeg ved har de også vandopløselig i betalbare ruller, kobte en på messen i fredericia. Og man kan godt køre til Hedensted og se med finrene , det gjorde jeg
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  9. #9
    Elsebet Gæst
    Jeg har en stor rulle vandopløselig, men det kunne være smart hvis filmoplasten også er vandopløselig. Det er den ikke - øv øv.

  10. #10
    sandy Gæst
    øv hvor træls. ikke sjovt når det driller..

    bruger du en nål beregnet til at brodere med ?? den har længere hul der ikke slidder så meget på tråden..

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •