Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Hvilken hundeull kan spinnes alene?

  1. #1
    HKangora Gæst

    Spørgsmål Hvilken hundeull kan spinnes alene?

    Hei.

    Jeg lurte på om det er noen som vet om hvilken hundeull en kan spinne alene? Collie ullen jeg spant 100% anbefalte det ikke, men kunden ville ha det og det gikk ikke så bra. Det var lite slitesterkt, noe jeg hadde advart om, og når plagget som ble litt stort prøvde hun å tove det forsiktig i maskinen. Men da var akkurat som om det gikk ifra hverandre.
    Neste jeg har spunnet for samme kunde er det 50% merino ull i og det skal gå bra
    Eller gjorde jeg kanskje noe feil i spinningen?

    Men, er litt usikker på hva ellers som kan spinnes alene av hundeull, Bearded Collie skulle gå bra hørte jeg av en annen. Men, det finnes kanskje andre hunde ull typer?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det kommer helt an på hvad du vil med det garn du skal spinde.
    Skal det bruges til beklædning så spinder jeg ikke ren hundeuld.
    Skal det bruges til billedvævning, så er der frit slaw.

    Jeg spinder colli - japansk spids alene, men jeg laver en speciel spinding, den er lidt svær at forklare, det er noget med trækket, og en let over spinding ved 1 tråd, og en anden slag let overspinding træk ved tvinding.
    Det der kommer ud af det, kan fint bruges til sjaler - huer og halstørklæder.

    Hundeuld er altså ikke bare noget man spinder, man skal have "pulsen" med og ikke sidde og slappe af som med fåreuld.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    HKangora Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Det kommer helt an på hvad du vil med det garn du skal spinde.
    Skal det bruges til beklædning så spinder jeg ikke ren hundeuld.
    Skal det bruges til billedvævning, så er der frit slaw.

    Jeg spinder colli - japansk spids alene, men jeg laver en speciel spinding, den er lidt svær at forklare, det er noget med trækket, og en let over spinding ved 1 tråd, og en anden slag let overspinding træk ved tvinding.
    Det der kommer ud af det, kan fint bruges til sjaler - huer og halstørklæder.

    Hundeuld er altså ikke bare noget man spinder, man skal have "pulsen" med og ikke sidde og slappe af som med fåreuld.
    Hei.

    Tror jeg skjønner hva du mener, blir vel litt det samme som med angora at tråden trenger mer twist?

    Men, sånn generelt så anbefaler du ikke 100% rent hundegarn?

    Takk for tipsene

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •