Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Sy hagesmækker af tisseunderlag (nu ikke grine *GG*)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210

    Sy hagesmækker af tisseunderlag (nu ikke grine *GG*)

    Man kan købe tisseunderlag i mange butikker (ofte i butikker, der også forhandler voksduge), og tisseunderlag er meget velegnet til at sy sine egne hagesmækker af.
    • for det første bliver stoffet ikke gennemblødt af det, der spildes på dem
    • for det andet kan stoffet tåle at blive kogevaskes
    • for det tredje er tisseunderlag meget mere hårdfør end det stof, købehage-smække bliver syet af
    For at lave sin egen hagesmæk, kan bruge en købt hagesmæk som skabelon. Eventuelt kan man forlænge hagesmækken en smule. Når man har klippet faconen ud, skal der syes kantbånd på foroven, som kan bindes rundt om barnets hals. Kantbånd kan købes i forskellige farver og mønstre i bl.a. stofbutikker. I indslaget vises hele processen.
    Det tager ikke mange minutter - og så har man en hagesmæk i mange år. Helle har haft sine hagesmækker i mange år, og de ser stadig pæne ud - på trods af utallige måltider på brystet af små børn.
    En købt hagesmæk koster ca. 10,- kr.
    En hjemmelavet hagesmæk koster 4,25 kr.
    supersine669

    carpe diem

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jysk har det ved jeg. Jeg overvejede også at gøre det, da pigerne var små, men tiden var for knap...
    og Julemor

  3. #3
    jane72 Gæst
    Nej nej ... vi griner skam heller ikke

    Nej pjat... sådan nogle havde vi til børnene da de var små.... de er geniale...

    Dem vi havde var 'dobbelte' altså med stoffet udad på begge sider (de to gummisider lagt sammen) Og så var de 'bare' zigzag'et sammen....og med en trykknap i nakken ...

    Men geniale er de

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •