Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 31 til 37 af 37

Emner: Hvordan Domino

  1. #31
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Men den sammenfoldning og sammensynig bagefter virker forvirrende på mig. En dag vil jeg prøve, om jeg kan finde ud af at lave dem.
    Ellers så sig til, jeg kan folde dem i søvne. :-)

    Nette

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198
    Citat Oprindeligt indsendt af L.H.L Se meddelelser
    Er forholdvis nybegynder, men synes dominostrik er en fed måde at strikke på(og let). Har blandt andet strikke hjemmesko a la Drops på denne måde og så filtet dem.
    L.H.L
    Hej LHL
    Jeg sidder og ville gerne gå igang med at lave futter som dem du her har vist billede af, men jeg kan ikke helt gennemskue hvor mange dominofirkanter jeg skal lave, i hvilken rækkefølge og hvor de skal sidde i forhold til hinanden. Har du en opskrift/forklaring/et billede af en udfoldet fut jeg må få/se?
    Knus fra MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  3. #33
    knipledamen7 Gæst
    Når du strikker domino skal du have et ulige antal masker f.eks 31 strik 1 pind derefter på 2 pind strikker du 14 masker 1 løs af 2 sammen træk den løse over derefter strikkes de resterende 14 masker næste pind uden indt. derefter 13 masker 1 løs af 2 sammen træk den løse over strik de resterende 13 masker sådan bliver du ved indtil du kun har 1 maske tilbage lappen skal lige trækkes lidt i facon bagefter så er alle sider lige lange
    Go fornøjelse
    Hilsen Bodil
    Sidst redigeret af knipledamen7 : 13-01-2009 kl. 21:48 Årsag: stavefejl har ikke redigeret

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Når du så har strikket en firkant, så samler du masker op langs den ene kant (det er halvdelen af de masker, du skal bruge. Resten strikkeopslår du + en ekstra maske, så du har et ulige antal masker. Så strikker du bare 3 omgang ret og en omgang vrang (stadig mens du strikker de 3 midterste masker: 1 ret løs af, 2 ret sammen og træk den løse masker over de andre) indtil du kun har 3 masker tilbage. Dem strikker du også 1 løs, 2 sammen og træk over. Klip garnet over og træk enden gennem masken (som er 1. maske i den næste firkant).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ha! Nu starter jeg på den sidste firkant på barnehuen. Så skal jeg hæfte ender, strikke kanter og bindebånd. Og derefter kan jeg vist godt sige, at huer er færdig. Det varer ikke så længe mere. Måske strikker jeg en pigehue magen til bare med andre farver.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    vi vil se fotos
    Lev livet vi har det kun til låns.

  7. #37
    Zarina H Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af L.H.L Se meddelelser
    Er forholdvis nybegynder, men synes dominostrik er en fed måde at strikke på(og let). Har blandt andet strikke hjemmesko a la Drops på denne måde og så filtet dem.
    L.H.L
    Ej hvor de flotte, de futter..

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •