Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 37

Emner: Hvordan Domino

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Hvordan Domino

    Bagger:

    Hvad er det jeg gør forkert?

    Jeg prøver at strikke domino 4-kanter i dobbelt garn på pinde nr.7, jeg har slået 35 m op og strikket godt op over midten og nu når der er 11 m tilbage så siderne lige lange, forstået på den måde at opslagskanten er lig strikkekanten ( er der nogen der forstår det?)

    Hvad gørjeg galt?
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet liny54

    Tager du ind på hveranden pind????
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bagger

    Ja på hver anden pind, ved at tage en m løst af, strikke de næste to m. sammen og løfte den løse m over, sådan står der i det jeg har hentet på Drops.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mette

    jeg syn's det lyder rigtigt ..... prøv at forklar lidt mere, hvad det er, du synes virker forkert?
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bagger

    Ja det er jo det der er lidt svært.

    Men det der skulle blive en kvadrat bliver nærmest en skæv 4-kant, hvor de to kanter som er opslagskant er meget mindre end de to kanter hvor jeg jo har taget første m løst af, jeg ved ikke om de giver et bedre billede af hvad jeg mener.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mette

    jeg sidder og vrider hjernen for at gætte hvad der kan være galt ..... har kun et forslag: måske har du slået for stramt op og strikker til gengæld meget løst ...... på den måde kunne den måske godt blive lidt skævt.

    Kan det være det, der er galt?
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    knipledamen7 Gæst
    Når du strikker domino skal du have et ulige antal masker f.eks 31 strik 1 pind derefter på 2 pind strikker du 14 masker 1 løs af 2 sammen træk den løse over derefter strikkes de resterende 14 masker næste pind uden indt. derefter 13 masker 1 løs af 2 sammen træk den løse over strik de resterende 13 masker sådan bliver du ved indtil du kun har 1 maske tilbage lappen skal lige trækkes lidt i facon bagefter så er alle sider lige lange
    Go fornøjelse
    Hilsen Bodil
    Sidst redigeret af knipledamen7 : 13-01-2009 kl. 20:48 Årsag: stavefejl har ikke redigeret

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Når du så har strikket en firkant, så samler du masker op langs den ene kant (det er halvdelen af de masker, du skal bruge. Resten strikkeopslår du + en ekstra maske, så du har et ulige antal masker. Så strikker du bare 3 omgang ret og en omgang vrang (stadig mens du strikker de 3 midterste masker: 1 ret løs af, 2 ret sammen og træk den løse masker over de andre) indtil du kun har 3 masker tilbage. Dem strikker du også 1 løs, 2 sammen og træk over. Klip garnet over og træk enden gennem masken (som er 1. maske i den næste firkant).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Ha! Nu starter jeg på den sidste firkant på barnehuen. Så skal jeg hæfte ender, strikke kanter og bindebånd. Og derefter kan jeg vist godt sige, at huer er færdig. Det varer ikke så længe mere. Måske strikker jeg en pigehue magen til bare med andre farver.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    vi vil se fotos
    Lev livet vi har det kun til låns.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •