Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 42

Emner: Odsherred *mest gratis udflugter*

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Her er der lavet en oversigt om hvad der sker i Odsherred løbende http://www.klubodsherred.dk/
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vi var ude ved Klint igår for at se hvor meget der er nu Image003.jpgder er endnu flere der har bygget i år. De står jo ikke til evig tid, når efterårs stormene kommer, så er de fleste væk meget hurtig.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Her er en lille film om Odsherred http://www.youtube.com/watch?v=wfDTZ...&feature=share så man kan blive klog på hvor vi har lagt jorden i bunker og ikke som i sønderjyllans helt udstrakt
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Goddag til »din egen geopark«

    Igen et en gratis oplevelse i Odsherred.

    Velkommen til Geopark Odsherred 131459_590_450_0_0_0_0.jpg

    http://www.nordvestnyt.dk/artikel/14...n-egen-geopark
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Endnu en gratis oplevelse i Odshered

    http://www.youtube.com/watch?v=R1APug6HW4U

    Historien om Ulkerupfolket
    Ulkerup skovlandsby bestod indtil 1782. Beboere levede fortrinsvis af kvægdrift i form af løsgående kreaturer i skoven.
    Landsbyen blev, som så mange andre, ramt af den frygtede kvægpest i perioden 1735- 1749.
    Landsbyens mulighed for at øge indtægterne på anden vis var ikke eksisterende, da de tilliggende markarealer inde i skoven var for små til en rentabel drift. Derfor begyndte i slutningen af ca.1770'erne en frivillig udflytning.
    Udflytningen blev fulgt op af en tvangsudflytning af hele landsbyen i 1782, som en konsekvens af de da netop vedtagne planer om at genrejse de danske skove -- startende på kongens egen jord, krongodset.
    Den folkelige og lokale mystisk, der allerede i middelalderen var knyttet til "skovfolket", blev forstærket da de forsvandt og har ført til nogle af de mange historier om "Skovfolket"
    Bl.a. historien om, at man i særlige situationer kan opleve "sjæle-møder" -- hvor de hvileløse Ulkerup-bønders sjæle stadig mødes på tinge for at lægge råd om, hvordan de skal klare sagerne.
    Myten fortæller således, at de fortsat er i skoven, uden vi kan se dem og så måske alligevel ?
    Ulkerupfolket vender tilbage
    I september 2010 gav Naturstyrelsen tilladelse til at opstille en figurgruppe på 7 " Kutteklædte Ulkerup-sjæle" i landsbytomt, således at legenden om det for- svundne folk bliver visualiseret som en del af den samlede fortælling om Ulke- rupfolket.
    Billedkunstner Per Pandrup og Keramisk Formgiver Martin Nybo Jensen har udført arbejdet.

    Haven har været forbi idag for nu er der kommet 2 sjæle mere til stedet.

    u1.jpg u2.jpg u3.jpg u4.jpg
    Der er ca 1 km at gå ude fra Parkeringspladsen

    Så har vi igen besøgt de kutte klædte Image010.jpg

    Se hvad en afhugget gren har lavet på stammen, ligner det ikke en ugle ugle.jpg
    Sidst redigeret af hundeuld : 26-03-2014 kl. 20:50
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu kan man trampe rundt om Højby sø http://dinby.dk/det-ny-odsherred/tra...aesten-faerdig et rigtig godt sted at besøge heroppe og det er også gratis
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Ak ja den stakkels Bornholm som ikke må hører med til Danmark og bliver flyttet rundt omkring efter godt forfindende helt op til Skagen nogen gange
    Jeg siger ikke, at det altsammen er Bornholms egen skyld. Men den er nu selv lidt uden om det, den kan jo lade være med, hele tiden at drøne over mod Sverige.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Ja, men det ligger jo syd for Sverige. Min søster har været der engang, men jeg har aldrig været på Bornholm.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Se nyt billed i indlæg 19 efter stormen Bodil
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •