Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 42

Emner: Odsherred *mest gratis udflugter*

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg vil nu ikke give jer skylden, men derimod alle de misvisende Danmarkskort, hvor Bornholm placeres væsentligt tættere på det øvrige DK eller i en firkant ved siden af Jylland
    og Julemor

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Lige netop vores Bornholm er årsagen til midten af Danmark ligger her i Rørvig.
    Der står som sagt en meget stor sten på stedet...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Kelstrupborg

    Har i lyst til at se ruiner fra 1393, så kig på Kelstrupborg ruin men læs her først

    http://www.ellingelyng.dk/Kelstrup%20Borgruin.htm


    http://ellingelyng.dk/eventyr%20Heks...20kelstrup.htm
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Rørvig havn

    Gratis låne af fiskenet og spande og madding til at fiske krabber på molen, her ligger der en masse unger hverdag og hygger sig, samtidig tøffer båden Hundested/Rørvig frem og tilbage.

    Der er en forretning på havnen der sælger fiskeburger Uhm, der er bord og bænke til st sidde ved ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Oct 2010
    Geografisk sted
    Holbæk
    Indlæg
    18
    Jeg ville da lige tillade mig at tilføje lidt gratis seværdigheder fra det smukke Odsherred.

    Når man kører fra Nykøbing mod Odden ad Oddenvejen, kan man dreje ned mod Klint og køre ud til vandet. Helt nede ved stranden er der et rigtig flot naturområde - selve klinten kan dog være lidt hård at gå rundt på, så det er nok ikke fpr gangbesværede. Men der er en lille parkeringsplads man kan holde på, og nyde den flotte natur.

    Kører man helt ud på Odden, bør man også holde ind ved Odden Kirke. Den er ret svær at overse, da den er kalket rød, vist nok for at kunne bruges som pejlemærke fra havet før fiskerne havde elektronisk navigationsudstyr. Inden for i kirken er der nogle rigtig flotte kalkmalerier. Desuden er der to mindesmærker på selve kirkegården, et for Peter Willemoes, en kendt kaptajn i den danske flåde, som faldt under et søslag med svenskerne. Det andet er for soldater, som døde i krig (jeg mener det er 2. verdenskrig).

    Fortsætter man ind til Havnebyen (drejer til højre fra motortrafikvejen), kommer man til en hyggelig lille fiskerby. Nede ved havnen står et kæmpe anker, bjerget af lokale fiskere fra vraget af krigsskibet Prins Christian, som Peter Willemoes var overhoved på. Går man fra ankeret og væk fra havnen ser man også en lille sti med hvide mærkesten, der fører op til en mindesten rejst af lokale for slaget.

    Selve havnen er også rigtig hyggelig, og der er flere restaurenter og et lille skibsmotormusseum, samt et fiskehus hvor man kan købe frisk fisk. Fortsætter man i den anden retning end før væk fra havnen, kan man se Sjællands Odde Fiskerøgeri, tegnet af Arkitekten Arne Jacobsen. Her er der borde/bænkesæt, så man kan nyde udsigten og den medbragte mad, eller man kan købe friske røg- og fiskevarer i røgeriets butik.

    Det var lidt ekstra reklame for vores fine landsdel

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg kan ikke forstå, at midten af Danmark er på Sjælland. Jeg ville tro, at det måtte være et sted på Fyn (eller på Samsø).

    Niks I tager virkelig fejl Danmarks geografiske midtpunkt er Odder - helt præcist !!! Det er blevet regnet ud en gang i min ungdom Men jeg må indrømme, at Odsherred ser spændende ud - og I har åbenbart også en by, som hedder Hov - det har vi også, her i Odder
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ak ja den stakkels Bornholm som ikke må hører med til Danmark og bliver flyttet rundt omkring efter godt forfindende helt op til Skagen nogen gange
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg tror også, at Bornholm ligger tættere på Skåne (Sverige) end på Sjælland. Jeg kan godt forestille mig, at sejltiden måske er blevet kortere efter at de har flyttet sejlruten mellem Bornholm og Sjælland til Køge istedet for til København.

    Jeg er nok en af de få, der aldrig har været på Bornholm. Samsø har jeg besøgt 2 gange.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ude ved Klint havn er folk begyndt at stable stenene ved hav kanten, så der nu er en hel skultur park derude klint1.jpg klint2.jpg der er rigtig mange , det er lidt svært at fotografer, da farverne falder ind i hinanden.

    Man regner med den kun bliver stående til den første storm slår i på kysten

    Friske billeder fra 2012 det er efterhånden en meget stort stykke hvor man stabler stenene
    Image002.jpg Image003.jpg Image004.jpg Image007.jpg

    Inge K og Kaj var med denne gang

    Jeg syntes lige i skal se hvordan en storm, denne gang Bodil kan fjerne alle stene sten.jpg , så nu kan man begynde forfra ,
    Sidst redigeret af hundeuld : 19-12-2013 kl. 13:22
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Nykøbing Sj. Psykiatriske Museum

    Nykøbing Sj. Psykiatriske Museum endnu et sted at besøge for bare 30.- i entre; men OBS åbningstiderne

    http://www.sns-museum.dk/
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •