Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 17

Emner: sys fredens trøje?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227

    sys fredens trøje?

    er der nogen der har det hæfte af sys fredens der er en (rå)hvid trøje udenpå? jeg er interesset i den opskrift og synes hæftet er dyrt at købe kun for den på forhånd tak /heidi

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    197
    Hej.
    Ja det har jeg.
    Knus fra
    Lene.

    Sender det gerne, men læs lige mit indlæg andet sted.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Jamen Lene jeg venter da bare, har jo ikke tænkt mig at lave den lige nu skal jo lige have købt garn :-)

  4. #4
    Lise_2100 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lene Schønemann Se meddelelser
    Hej.
    Ja det har jeg.
    Knus fra
    Lene.

    Sender det gerne, men læs lige mit indlæg andet sted.
    Hej Lene
    Har du prøvet at hækle den? Det er rigtig svært, synes jeg, at få fat i den lillebitte lænke mellem fastmaskerne, som udgør mønsteret. Jeg måtte opgive, fordi jeg fik afsindig ondt i hånden af det. Men flot er den, og måske er der nogen der har et godt tip til teknik?
    mvh Lise

  5. #5
    Odensepigen Gæst
    Bogen kan også lånes på biblioteket :-)

    Ps: Jeg har ikke hæklet trøjen, så kan desværre ikke hjælpe med det.

  6. #6
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af heidi73 Se meddelelser
    er der nogen der har det hæfte af sys fredens der er en (rå)hvid trøje udenpå? jeg er interesset i den opskrift og synes hæftet er dyrt at købe kun for den på forhånd tak /heidi
    Jeg synes faktisk ikke, 50 kr. er dyrt. Hvad forestiller du dig, hvis man skal regne timelønnen ud, at det koster at opfinde opskrifter?

    Gentagne gange hører jeg strikkere, der beklager sig over, at de skal betale penge for garn for at få en opskrift, og at de hellere ville betale for opskriften alene.
    Her kan man for en enkelt halvtredser få et helt hæfte med opskrifter, helt uden man behøver købe garn, og så er det for dyrt.

    Det er f.. svært at udvikle opskrifter, jeg kan godt forstå, der er så få der gider...

    Dette er ikke ment på dig personligt, men mere på holdningen, som jeg ved, du ikke er ene om. ;-)

    Nette

  7. #7
    Mosterkoster Gæst
    Nette, jeg er helt enig med dig. De eneste gange, hvor jeg ikke vil købe opskriften er faktisk til Hanne Falkenberg. Og det er fordi man også skal købe hendes garn og det vil jeg ikke, for det koster en formue. 800 kr kan man nemt komme af med.

    Så derfor har jeg ingen Hanne Falkenberg ting, selv om noget af det er meget pænt.

    Jeg fotograferer af med øjnene i stedet, for det er ikke forbudt.
    Sidst redigeret af Mosterkoster : 30-08-2009 kl. 15:03 Årsag: Hanne er ingen hane

  8. #8
    OPR1 Gæst
    Hæftet kan lånes på biblioteket ganske gratis

  9. #9
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Nette, jeg er helt enig med dig. De eneste gange, hvor jeg ikke vil købe opskriften er faktisk til Hanne Falkenberg. Og det er fordi man også skal købe hendes garn og det vil jeg ikke, for det koster en formue. 800 kr kan man nemt komme af med.
    Præcist, og det synes jeg også er dyrt. - Kunne jeg havde nøjes med 50 kr. for opskriften, havde jeg været lykkelig. Og her er der tale om EN opskrift for 50 kr, ikke et lækkert hæfte med billeder og mange flere opskrifter.

    Jeg bliver bare en smule bekymret, for hvis ingen vil betale prisen for opskrifterne, så gider ingen udvikle dem, og så sker der ingen udvikling. Og det tror jeg ikke, jeg er den eneste, der ville blive træt af.
    Man kommer aldrig til at køre en priskrig på strikkeopskrifter, som der pt er på økologisk mælk. - Dertil er markedet alt for lille og unødvendigt, når det gælder.

    Nette

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Har endnu ikke købt strikkeopskrifter hos nogen bestemte designere men køber som regel altid drops strikkehæfter når der kommer nye de koster godt nok kun en 10er men vil gerne støtte siden (selvom hæftet nok næsten koster 10kr at lave)
    Kig gerne forbi min blog

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •