Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 15 af 15

Emner: Juletræstæppe

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2008
    Geografisk sted
    Viborg/Skals - 8832
    Indlæg
    83
    Jamen da.. så lægger jeg også mit juletræstæppe ind.

    Det er syet i Japansk foldeteknik og med vådliggerlagen i mellem stoflagene... så kan man roligt vande træet.

    Det er ved at være mange år siden jeg syede det tæppe... måske omkring 15 år.

    Det har jo en for og en bagside... sommetider kan jeg godt finde på at lægge bagsiden opad.

    Billede 1... tæppet fra forsiden

    Billede 2... tæppet fra bagsiden

    Billede 2... nærbillede af forsiden

    Billede 4... nærbillede af bagsiden

    Farverne på billederne snyder lidt... det er en mere klar rød og grøn farve.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    KREA SKØR og føs´da 1

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637

    Mit juletræstæppe er en ufo...

    Mit juletræstæppe er en ufo... (Ufærdig opgave)

    Dvs. jeg quilter stadig på det...
    Når jeg engang er helt færdig, så har jeg ca 300 lapper der er syet sammen ALT i hånden... og med en del quilt på også (nok derfor jeg ikke er færdig endnu)
    Det er et pedari mønster, kaldet Pedarita juletræstæppe, købt ved Hannes i 2006 (hun har det dog stadig).

    Det har været to vintre undervejs indtil nu... men jeg får lavet mest quilt om sommeren, hvor jeg tager det med ud i solen... så det har ligget fremme de sidste to år, hele året.. *SS*

    Havde ikke juletræ i år, da vi ikke var hjemme og holde jul... så det kom ikke under et træ i år....
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Du godeste hvor er jeres tæpper flotte og hvilket arbejde i har lagt i dem..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Vores kommer tidligst frem lillejuleaften. Vi pynter sommetider først træet juleaftens eftermiddag. Jeg har købt nogle nye lysholdere, jeg vil give min mor 12 stk. De gamle, vi har, er snart så bøjede og grimme. Men vi tager også en lyskæde på. Det er vi begyndt på, efter dengang, hvor vi havde vores mindre juletræsbrand.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu vare det ikke så længe inden vi skal til at have alt julestadsen frem igen

    Hvis du har et juletræstæppe, lad os endelig se det og hvis du sådan nogenlunde ved hvornår det er lavet, ville det være sjovt at få det at vide.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •