Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Juletræstæppe

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Juletræstæppe

    Joan Nielsen:

    Fik lyst til at vise jer et juletræstæppe som min mor har syet til mig i 2005. Hun nåede på et par måneder at håndsy 5 stk - alle givet væk som gave.

    Her kommer lige et par af de andre forsøg. Den mindste er lavet i japansk foldeteknik.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Annette LC

    Flotte tæpper.....
    Det grønne tæppe i japansk foldeteknik er meget flot. Min mor der er dybt afhængig af "stoffer".... og garvet patchworker, har håndsyet 4 af disse til mine børn i dåbsgave som barnevognstæpper. Det er en meget flot teknik...
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Crazy

    Hvor er de smukke - specielt det nederste, stjerneformede er jeg helt vild med - og sikke en energi - 5 HÅNDSYEDE tæpper på et par måneder - jeg er imponeret.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kan vi få lov til at se lige dit juletræstæppe inden de bliver pakket ned igen... mit eget kommer når træet kommer ud..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så er vi ved at pakke julen væk, og her kommer som lovet vores gamle juletræstæppe som jeg broderede i 1974...med alle pletter osv. men det er vores familie tæppe

    Jeg kan give lidt oplysninger om det, det kostede 35.- i Dalla Varehus da jeg købte det, og det er fortegnet så man "bare" skulle sy korsting..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af hundeuld : 24-07-2012 kl. 09:06
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833

    Familiens juletræstæppe

    For et stykke tid siden lovede jeg, at vise jer nogle billeder af min mors eget hjemmebroderede juletræstæppe med begivenheder i familien. Det oprindelige tæppe blev desværre brændt til ukendelighed for nogle år siden, da vi havde en mindre juletræsbrand. Men min mor reddede, hvad hun kunne af broderierne og syede dem over på et andet stykke hessian. Resten kunne hun brodere på igen.

    Her er det! Begivenhederne kommer i rækkefølge efter årstal.
    tæppe 001.JPG tæppe 002.JPG tæppe 003.JPG tæppe 008.JPG tæppe 009.JPG

    1958: Året, hvor mine forældre blev gift, 1959: vores hus i Sorø, hvor vi er vokset op, 1960: mine forældres første bil (min farmors gamle Studebaker). De fik senere en lille BMW i et par år.

    Jeg bliver vist nødt til at forstætte i en anden besked.
    Vil lige sige, at jeg skvattede ned ad trappen på vej ned efter, at jeg havde taget billederne. Så jeg er godt forslået nu: halebenet, venstre albue, øverste del af ryggen i venstre side (lige under skulderen) og en ordentlig bule på min højre læg (heldigvis ikke skinnebenet). Men det gør ondt nok!!! Skoene var for glatte neden under så jeg gled på et af de nederste trin på trappen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    2. del:
    Fra 1961 og frem.

    tæppe 007.JPG tæppe 006.JPG tæppe 005.JPG tæppe 004.JPG

    1961: Min fødsel, 1963: vi fik vore første Renault 8, 1964: min søsters fødsel og 1972: Året, hvor vi købte vores hus i Thy (hvor jeg sidder nu).
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Eskimoen Gæst
    Hej
    Jeg skal til at starte med at lave et juletræstæppe til mine forældre med grønlandske motiver. Jeg ved godt jeg er lidt sent ude, men har købt hesian stoffet og har fundet motiverne. Nu mangler jeg bare lige én information som jeg håber I kan hjælpe mig med, hvilken type garn er bedst at bruge til sådant et tæppe? jeg regner med at det er uld, men er der nogen der kan anbefale navnet på en garntype der kan bruges?
    Håber virkelig at der er nogen derude der kan hjælpe mig.
    Med venlig hilsen
    Ann

  9. #9
    symadammen Gæst
    Mit juletræstæppe er selvfølgelig i patchwork som jeg jo er bidt af. Det er syet i hånden over pap og var 2 vintre undervejs. Ja det vil sige, det er faktisk ikke er mit tæppe mere, jeg har lige foræret det til min dejlige svigerdatter, som fik julelys i øjnene da hun så det.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    hvor er det flot. ja et juletræs tæppe har jeg ikke endgang måske skulle jeg ønske mig sådan et.
    Lev livet vi har det kun til låns.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •