Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: problemer med boomerang/timeglas-hæl

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304

    problemer med boomerang/timeglas-hæl

    Nu er jeg nået til hælen på datterens sokker og igen driller boomerang/timeglashælen mig. Der bliver simpelthen "hul" (for løs maske) ved begge overgange til resten af sokken......altså der hvor man strikker 2 gange rundt over alle masker, bliver der hul mellen overdel og hæl - jeg KAN bare ikke finde ud af at stramme det, er der mon et lille trick

    Det er rigtig frustrerende, for den allerførste boomerang hæl jeg strikkede virkede fint, men nu kan jeg åbenbart bare ikke finde ud af det længere
    Mange hilsener

    Kastanje

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144

    boomerang hæl

    jeg har også lige strikket mine første strømper med boomeranghæl.

    Jeg fandt en side der viser det godt:
    http://www.strikkekurven.blogspot.co...merang-hl.html

    Er det også den du bruger?

    så skal du huske at stramme godt til hver gang du vender.
    Kh bstorm.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Ja det er lige netop den opskrift.....og jeg synes altså, jeg strammer garnet. Det virker også fint, når jeg "udvider timeglasset" igen, der strikkes maskerne rigtig godt sammen, men altså ikke lige ved overgangen til overdelen ....øv øv!
    Mange hilsener

    Kastanje

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    Når jeg strikker pinde der skal vendes midt i det hele gør jeg sådan her:

    Når sidste maske før vending er strikket og inden du vender, tager du tråden om foran på arbejdet også løfter du den næste maske på venstre pind over på højrepind (uden at strikke den) nu tager du tråden om på bagsiden igen, og løfter masken fra højre pind (stadig uden at strikke masken) tilbage på venstre pind. Herefter vender du og strikker som der står i opskriften.

    På den måde har du snoet garnet omkring masken på venstre pind og der bliver ingen / eller kun et meget lille hul.
    Ha' en god dag
    fra Anne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Det lyder da rigtig smart - det må være løsningen for mig også, hvorfor har jeg slet ikke tænkt på det selv! Jeg hiver fluks pindene ud af sokken og trævler op, så jeg kan starte hælen forfra. 1000 TAK for hjælpen!!
    Mange hilsener

    Kastanje

  6. #6
    Enaj Gæst
    Hej Kastanje
    Håber det lykkes for dig. Jeg sidder selv og strikker sokker lige nu med boomeranghælen og jeg bruger AVJ´s metode. Det kaldes også wrap and turn (ved ikke hvad det kaldes på dansk) og jeg lover dig at der blir ingen huller efter den metode.
    Held og lykke med sokkerne.
    Kh Jane

  7. #7
    Ulla P Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af avj Se meddelelser
    Når jeg strikker pinde der skal vendes midt i det hele gør jeg sådan her:

    Når sidste maske før vending er strikket og inden du vender, tager du tråden om foran på arbejdet også løfter du den næste maske på venstre pind over på højrepind (uden at strikke den) nu tager du tråden om på bagsiden igen, og løfter masken fra højre pind (stadig uden at strikke masken) tilbage på venstre pind. Herefter vender du og strikker som der står i opskriften.

    På den måde har du snoet garnet omkring masken på venstre pind og der bliver ingen / eller kun et meget lille hul.

    Tak. Hvor enkelt - og dog så langt fra mine små grå inaktive celler.
    Jeg har hele tiden været irriteret over de pokkers huller - men nu er det slut.

    TUSIND TAK

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg sidder lige og kigger på en gammel opskrift for nu at komme i tanke om hvad en timeglas/boomeranghæl er. Det har jeg så lige fået genopfrisket. For mange år siden strikkede jeg også denne hæl, og der samlede jeg en lænke op før den maske, der skulle strikkes med igen. Denne lænke strikkede jeg drejet ret sammen med den maske der skulle strikkes med igen. Så blev der ikke noget hul. Håber I forstår fremgangsmåden. Den måde med de dobbelte lænker ser også rigtig god ud. Det må afprøves en af de nærmeste dage.
    Knus Rita

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •