Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 69

Emner: OMMER vedr. filtning og gode råd

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bakkelide

    Jeg vil lige fortælle om mit første (mislykkede) filteforsøg. Jeg har lavet, troede jeg, en rigtig flot booga bag. Men kun til den havde været i vaskemaskinen. Her gik alt galt! - Og jeg vil bare lige fortælle andre nybegyndere om det, for man lærer jo af sine egne og andres fejl.

    For det første, havde jeg smidt den i vaskemaskinen sammen med et par håndklæder, men ak, min gamle vaskemaskine blev "sidetung", så jeg blev nødt til at fylde noget mere tøj i den. Mens jeg lavede aftensmad, gik jeg spændt og ventede på, at vaskemaskinen skulle blive færdig.

    Men ak og ve. Den så noget træls ud, da den kom ud af vaskemaskinen. Den var fint filtet på den ene side, på den anden side var den også filtet - sammen . Selvfølgelig pga. at der havde været for meget tøj i vaskemaskinen, så den har været foldet sammen i maskinen, og har ikke kunnet bevæge sig frit. - Og ikke nok med det, så var den petroleumsblå farve smittet af på den råhvide, så den så heller ikke længere så køn ud. Jeg har brugt Peru uld, så pas på hvis I bruger det, - det smitter altså af. Jeg vaskede på 60 grader.

    Jeg havde lavet kant med Hjertegarn Up21. Det så stadig fint ud.

    Så kære venner - I får altså ingen billede af min første hjemmestrikkede "sommerhat¨", og efter mine første ærgelser, - ja så må jeg le, - og så kan jo bare lære det. (Men jeg kan så meget andet)

    Er nu igang med min første buttonhole bag, - takket være dig, Olivia! (Godt du lige fortalte det med, at strikke de masker man samler op. Det havde jeg aldrig tænkt på).
    Den er jeg spændt på!! Historie følger. Ha ha
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Jamen vi vil gerne se alligevel, for netop at lærer, jeg har også lavet nogle "klemmeposer"
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet vtj

    Marianne - Vi vil altså gerne se det du kalder for det mislykkes, for ellers tror vi ikke på at det er så slemt som du beskriver det. Vi skal nok love at vi ikke griner
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bakkelide

    Ja lad os lige lave et afsnit med alt der mislykkedes. Det kunne være festligt. Skal jeg starte?

    Men, men, men.... Vores pc er under renovering, - skiver lige fra min datters bærbare, - bundkort og grafikkort er ude af min egen, - så I må lige vente med billeder. Orker ikke lægge program mv. til foto ind på denne. Så billede må vente. Så kan jeg også lige nå at lave noget der dur, forhåbentlig, i mellemtiden.

    Jeg har da faktisk også nogle andre ting, jeg gerne vil vise frem til den tid... Jeg er jo ny her, - så jeg vil gerne vise, at jeg ikke er helt uduelig med mine hænder.

    Jeg bliver nok færdig i løbet af weekenden. Måske var det bedre ikke at skrive noget om det!! Så I ikke spørger hvordan den er blevet !!!
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet olivia

    hejsa.....ja lærepenge betaler vi alle....og selvfølgelig er det lige til at hyle over når det sker....med det lækre garn...

    det med en tråd med mislykkede objekter, er da en god ide...
    måske er der en anden der lige kan se det helt geniale i lige netop den kasserede ting....

    en anden ting: smid aldrig noget af det filtede væk....det kan altid bruges til at dekorere med...på eet eller andet tidspunkt....
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bakkelide

    Så så Olivia Så grim at den skal smides ud, er den da heller. Ha ha. Men det er MEGET tæt på.

    Men god ide, det du skrev med genbrug.... Jeg har ellers holdt tasken med to fingre over skrallespanden, - og væretlige ved.....

    Ja lidt ærgerligt med garnet. dyrt nok.... Men det bliver forhåbentlig kun denne ene gang, det mislykkedes, - man har jo lov at være optimistisk
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet olivia

    ????????? hvad har jeg sagt....jeg har jo ikke set den !!!!...men glæder mig til det...!!

    jeg har lige smidt en taske i maskinen igen til en runde mere....nu bliver det så spændende om der kommer en babytaske ud....
    var så tosset i morges, at jeg absolut måtte valke inden jeg tog på job...
    den så godt ud i våd tilstand, men syntes bare den godt kunne filtes lidt mere....
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bakkelide

    Olivia.... Glæder mig til at se din taske. Hvor mange grader filter du på???

    Jeg har overvejet at prøve bare på 40 grader næste gang, - ved ikke om det duer....

    Har lige været i biffen, så nu vil jeg sætte mig i sofaen med min kommende buttonhole bag. Min bund er blever lidt længere, end der stod i opskriften, så højden skal vel være tilsvarende højere Synes det er svært at bedømme. Den mislykkede taske, synes jeg var meget høj - men efter turen i vaskemaskinen, blev den meget lav...

    og nej, nej Olivia, - du har ikke sagt noget forkert Det var da bare pjat.... Sådan er jeg!!!

    Var lige forbi Ommer-siden..... Åh hvor er det godt at se andres fejl....Fandt ud af, at min taske kunne have været værre...
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet olivia

    godt at vide...så taler vi samme sprog...'fnis'

    jeg PLEJER rent faktisk at valke ved 60 gr. ...

    når jeg ikke kender garnet, starter jeg SOM REGEL på 40. (jeg tager ofte chancer...
    den jeg lige har givet en tur mere, har fået 2 x 40...det var et helt ukendt tykt uld...og den er tilfredsstillende nu...

    har lige startet maskinen med en råhvid taske i 3 tråde blandinsgarn...hvoraf den ene er en silketråd...venter spændt på at åbne lågen om ca ½ time...

    det med forhold på højde/bredde, der er du på rette spor ang. proportioner...men garnet bestemmer en hel del selv...og ofte kan man hive og trække det i form...
    hmm jeg snakker som om jeg er klog på det...det er jeg ikke...har bare leget lidt....og elsker processen...

    venter spændt på at se din taske...
    dem har jeg forresten lavet flere af...men har ingen selv (jo en lille en ) så jeg må vist i gang, da jeg synes det er en utrolig lækker taske...
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bakkelide

    Olivia...Hvis du stadig er på ??

    Jeg har lige målt min taske i bunden. Iflg. opskriften skal bunden værre ca. 39 cm, min er 10 cm bredere. Tror du så ikke det vile være klogt, at strikke 10 cm mere til i højden?
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •