Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 69

Emner: OMMER vedr. filtning og gode råd

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bakkelide

    Olivia.... Glæder mig til at se din taske. Hvor mange grader filter du på???

    Jeg har overvejet at prøve bare på 40 grader næste gang, - ved ikke om det duer....

    Har lige været i biffen, så nu vil jeg sætte mig i sofaen med min kommende buttonhole bag. Min bund er blever lidt længere, end der stod i opskriften, så højden skal vel være tilsvarende højere Synes det er svært at bedømme. Den mislykkede taske, synes jeg var meget høj - men efter turen i vaskemaskinen, blev den meget lav...

    og nej, nej Olivia, - du har ikke sagt noget forkert Det var da bare pjat.... Sådan er jeg!!!

    Var lige forbi Ommer-siden..... Åh hvor er det godt at se andres fejl....Fandt ud af, at min taske kunne have været værre...
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet olivia

    godt at vide...så taler vi samme sprog...'fnis'

    jeg PLEJER rent faktisk at valke ved 60 gr. ...

    når jeg ikke kender garnet, starter jeg SOM REGEL på 40. (jeg tager ofte chancer...
    den jeg lige har givet en tur mere, har fået 2 x 40...det var et helt ukendt tykt uld...og den er tilfredsstillende nu...

    har lige startet maskinen med en råhvid taske i 3 tråde blandinsgarn...hvoraf den ene er en silketråd...venter spændt på at åbne lågen om ca ½ time...

    det med forhold på højde/bredde, der er du på rette spor ang. proportioner...men garnet bestemmer en hel del selv...og ofte kan man hive og trække det i form...
    hmm jeg snakker som om jeg er klog på det...det er jeg ikke...har bare leget lidt....og elsker processen...

    venter spændt på at se din taske...
    dem har jeg forresten lavet flere af...men har ingen selv (jo en lille en ) så jeg må vist i gang, da jeg synes det er en utrolig lækker taske...
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bakkelide

    Olivia...Hvis du stadig er på ??

    Jeg har lige målt min taske i bunden. Iflg. opskriften skal bunden værre ca. 39 cm, min er 10 cm bredere. Tror du så ikke det vile være klogt, at strikke 10 cm mere til i højden?
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet olivia

    nå...jeg havde lige svaret dig, men så forsvandt det igen da jeg skulle tjekke noget...

    39 cm bred bund....det lyder helt helt vildt...i mine øjne skulle den ikke være mere end ca 22 cm..filtet mål...
    og så er din 10 cm bredere....!!!
    står der virkelig det i din opskrift...har ikke lige min indenfor rækkevidde....
    tag lige og tjek det en ekstra gang...

    jeg har 2 tasker...en der er færdigvalket og een i maskinen....
    men de skal lige gøres helt færdige...med hank og pynt osv...så...i morgen i dagslys...
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet olivia

    har du den originale opskrift eller oversættelsen...og vi snakker om samme taske ikke ??
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bakkelide

    Ja, jeg har taget den engelske udgave, som du har lavet link til. Har strikket på pind nr 15 med dobbelt garn, - så det er sikkert garntykkelsen, der gør forskellen. I opskriften står der bunden er ca 37 cm og min er altså blevet noget mere.... Men mon jeg ikke bare skal prøve aligevel at lave den færdig. Mon den kan holde faconen, hvis den bliver større?
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet olivia

    ok...ja det kommer jo an på garnets tykkelse...
    men pinde 15 !!!!!
    du ved godt at der er forskel på de danske og engelske mål på pinde ikke...
    ja jeg spørger bare...du ved det sikkert, men usa pinde str.. 15 svarer til pinde str 10 DK
    og jeg ser ingen steder at der står 37 cm...hvordan har du fundet frem til det..
    jo du kan jo lave den så stor du vil...men så ville jeg altså valke den temmelig meget, så den bliver fast og "stiv"..

    jeg har lige taget taske nr. 2 ud...40 gr. ...og den skal have en tur mere...jaja...så kan jeg lære det...jeg kan lige så godt bruge 60 gr. straks...
    men nu vil jeg gå i seng...lige om lidt....du kan godt nå at svare mig.....ellers snakkes vi i morgen...det er jo et spændende emne vi har gang i
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •