Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Mettelys

Threaded View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mettelys

    Filtede tasker - første og andet forsøg

    Hundeuld spurgte i et andet indlæg om der dog ikke var nogen der ville vise deres mislykkede forsøg frem. Jo da - så her kommer mit misfoster.

    Jeg skulle også prøve at filte tasker. Jeg havde da liiiige noget uldgarn liggende (Eskimo) og så gik jeg i gang uden at tænke så meget over det. Jeg strikkede til der ikke var mere garn og så filtede jeg. Og hurra - det blev et misfoster Tasken er simpelthen for bred i forhold til hvor dyb den er.

    Nå, men på den igen. Så købte jeg Fritidsgarn og gik efter en opskrift fra Sandnes. Farvevalg og striben af pelsgarn er inspireret (tyvstjålet) fra Olivia, da jeg syntes hendes turkise taske var så flot.
    Ind i maskinen først lidt forsigtigt på 40 grader uldprogram, og så bagefter på 50 grader finvask og nu synes jeg den er helt perfekt. Der mangler nok en lukkeanordning i toppen, men det må blive næste gang det udtænkes.

    Tasken var før filtning 34 cm foroven og 45 cm forneden samt 40 cm høj (uden hanken der var 83 cm lang). Efter filtning er tasken 24 cm foroven, 30 cm forneden og 24 cm høj (hanken er nu 49 cm).

    Det er bestemt ikke den sidste taske jeg giver mig i kast med.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •