Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: *trippe*

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388

    *trippe*

    Så blev to tasker, to par herresutsko i str. 42 og et par babysutter og et par tumlingesutter færdige. Det er med hjertet oppe i halsen når jeg starter vaskemaskinen og jeg småløber over til vaskeriet når uret bipper at det er tid.
    Ud kommer de første to herresutter. De er fine *suk* Og det næste par - lidt større men fine og det passer godt for den ene herre er faktisk en 41 og den anden en 42 så *suk* - peruulden kan altså erstatte lima fra hjertegarn. Og ud kommer en taske http://www.xtreme-knitting.com/photos-honolulu.htm perfekt. Rød peru uld. Perfekt størrelse og form *suk* Og så babyfutter i fritidsgarn. Knap så meget jubel. De er filtet ja. Men ikke så meget som jeg troede de ville. Men ok så passer de om nogle måneder. Det samme gælder tumlingefutterne også i fritidsgarn - om nogle måneder - måske først næste vinter men dejlige farver fra dette hæfte: http://www.butik-himmelblaa.dk/amast...kke+opskrifter
    Den næste taske er også fin og inspireret af knaphulstasken jeg har fundet her inde. Den er starter op helt som tasken fra extreme knitting og istedet for flap og strop har jeg lavet knaphullerne til hank.
    Så nu står det hele til tørring og det KRIBLER i mig for at nålefilte det hele med den herlige uld fra Renee. Der skal nok komme billeder men nu vil jeg have det færdig før jeg henter kameraet. Så med et lettelsens suk vil jeg smutte over i vaskekælderen efter tumbletøjet og satse på jeg kan stikke nåle i sagerne til aften *suk*
    Zuzzan

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Kan du ikke give de ting, der er for store en tur mere i vaskemaskinen?
    Knus Rita

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Jo det overvejede jeg også selv i første omgang men jeg tror faktisk de bliver for tykke og stive i det så. Og det kan jo sagtens bruges - bare ikke lige nu :)
    Jeg glæder mig også til at se hvad det ender med. Ved at der skal et ansigt på sutskoene til den autistiske beboer de er lavet til og blomster på den røde taske og måne og stjerner på den blå taske men ved ikke rigtig hvad jeg skal finde på til vores rengøringmands sko.

    Måske jeg lige skal uddybe at jeg arbejder på et bosted for autister og skal fejre jul der i år. Vores rengøringsmand kommer fordi han ikke rigtig har nogle andre og vi gerne ville have han kom hos os så og så to kolleger plus et barn. Alt det her filt jeg har lavet er gaver til dem undtagen baby futterne - de er til Gubbi som iøvrigt skal hedde Lærke.
    Zuzzan

  4. #4
    strikketøsen Gæst
    Zuzzan,

    Jeg er bestemt ikke ekspert udi valkningens kunst, men skal prøve det engang i fremtiden.

    Derfor har jeg set på forskellige opskrifter m.m. Et sted stod der, at når man skulle valke det strikkede i vaskemaskinen, skulle man putte 3 tennisbolde med derind. Sådan 3 stk. har jeg netop købt (kr. 10,00) i Imerco - og skal selvfølgelig prøve det gode råd.

    Men der er sikkert andre herinde, der har laaaangt mere erfaring med det her, end jeg.

    Jeg kan godt forstå, at du har været lidt nervøs over, om resultatet blev, som du gerne ville have det.

    Det er imponerende og meget flot gået alt det, du har fået lavet .

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Tennisbolde, jeans, håndklæder.. bare det giver friktion. Faktisk så "snyder" jeg og vasker det sammen med en portion snavsetøj. Resultatet er oftest fint. Har prøvet at vaske med håndklæder (havde en maskinfuld er var snavsede - man skal jo spare ikke?) og resultatet var ikke anderledes end når jeg vasker det med snavsetøj eller en maskinfuld jeans. Jeg tror det er hvad der er lykkes for folk den første gang - det gentager man naturligvis og giver videre. Personligt tror jeg som sagt bare det handler om friktion.

    Lige et spørgsmål.. kan jeg nålefilte på de fugtige emner? Der er stadig lang vej i tørringsprocessen kan jeg mærke og ehm.. det begynder altså at knibe med tiden.
    Zuzzan

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Du kan sagtens bruge peru garn i stedet for Lima fra Hjertegarn. Det er nøjagtig det samme men med forskellig bandarole.
    Jeg har ladet mig fortælle af en kollega, at Grønhøj garn, hvor peru ulden kan fås til 6.45 pr. nøgle uden moms er en afdeling der er solgt fra Hjertegarn i sin tid. Om det er sandt ved jeg ikke , men kan sige at jeg flere steder inden jeg fandt ud af det betalte 17 kr pr. nøgle for Lima.
    Prisen for sådan et par futter blev jo noget højere.
    Jeg har lavet en del futter - mørke blå med blå effektkant og et par enkelte hvide med blå kant. De bliver dog hurtigt snavsede.
    Du kan bare filte dem en gang mere, hvis de ikkke fik nok første gang. Put aviser i og skift dem ud. Det trækker vandet hurtigt. Resten kan tages med en føntørrer. Kender godt utålmodigheden.
    Det er bare så sjovt at filte.
    Strikke Marie

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Jeg endte med at bruge det meste af aftenen på at pakke julegaver ind. Der var godt nok mange til min lille niece og jeg må erkend jeg endte med at lave nogle "samlepakker" forstået på den måde at der er en stor pakke med tøj jeg har købt, en stor pakke med tøj jeg har lavet, en stor pakke med legetøj jeg har lavet og en stor pakke med legetøj jeg har købt og en stor pakke med forsekellige ting sådan en lille en ikke kan undvære - sutteholder, sutteklud osv.. Og så lige to forskellige aktivitetstæpper
    Det tog sin tid at få ordnet alt det men nu er det på plads og når jeg har fået rystet morgen trætheden af kroppen helt af holdet kan jeg gå ind og gå i krig med mine nåle for det hele er tørt - hurra.
    Jeg vil da osse gerne se kaffefilterroser. Altid spændende med noget nyt. Og god ide med føntørre - må jeg huske til næste gang jeg står og tripper.
    Zuzzan

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Så er taskerne klar. I kan se billeder her:
    http://flickr.com/photos/zuzzan/2128222299/ og den blå:
    http://flickr.com/photos/zuzzan/2128998632/
    Futterne er undervejs. De skulle liiiige have gummimasse underneden og der blev jeg igen lidt ivrig.. og så var det ret meget ud over skægget og munden på de fjæs det ene par har fået. Så de er taget af igen og skal have nye. Lige nu ligger de og tørre.
    Jeg er selv ret tilfreds med resultatet og når man tager i betragtning at det er første gang og jeg egentlig ikke anede hvad jeg gav mig i kast med (f.eks så har jeg nok 98% af ulden til overs - jeg troede man brugte VILDT meget) så syntes jeg de er ok. Men hvis i kan se graverende fejl vil jeg da godt vide det. Jeg har nålet så meget på det det titter ud på den anden side - alligevel syntes jeg faktisk det er relativt let at tage af igen - er det normalt?
    Zuzzan

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4863 Eskilstrup Falster
    Indlæg
    64
    Det er nogle fine tasker
    Varmestuestrikker
    Er kravlet ind i skabet for en periode på grund af flytning

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Jeg har brugt en skumgummisvamp som underlag og det har fået lidt flere "sting" eller hvad man skal kalde det.
    Nu er sutterne også færdige må jeg præsentere Hr og Fru Sutsko:
    http://flickr.com/photos/zuzzan/2129726644/
    http://flickr.com/photos/zuzzan/2129726372/
    http://flickr.com/photos/zuzzan/2129726408/
    Og sutskoene til vores rengøringsmand (fordi det ikke skal være pinligt for nogle så er det altså en kage og en kaffekop)
    http://flickr.com/photos/zuzzan/2129726692/
    Munden på Fru sutsko skal vist have lidt flere stik men ellers er jeg ret tilfreds.
    Zuzzan

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •