Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Så skal der vaskes!!!!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67

    Så skal der vaskes!!!!

    Uha jeg tror jeg er kommet på arbejde........Jeg har lige fået en hel trillebør fuld råuld.
    Det er MEGET beskidt, så jeg skal til at vaske.
    Heldigvis har Renee været så sød at forklare hvordan jeg skal gøre, men det involverer store kar og en masse vand, så jeg håber ikke det bliver for meget frostvejer mellem jul og nytår.
    Jeg er så utrolig spendt på om jeg kan få det vasket så det kan bruges til noget.
    Gratis ting er dejlige og det her giver nye udfordringer. Jeg glæder mig til at prøve noget nyt

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Rigtig rigtig god fornøjelse...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hej Snuggi.
    Jeg har lige et par tip til dit vaskeri, hvis du er interesseret?
    Læg det i blød i et badekar, balje eller lignende. Bare med vand eller lidt hårshampo i hvis det er meget snavset. Tryk forsigtigt ulden ned mod bunden så vandet presses igennem ulden. Når det er meget snavset lukkes vandet ud og der kommes nyt vand i. samme metode igen. Dette gøres en to, tre fire gange efter hvor beskidt ulden er.
    Så finder du et gammelt pudebetræk. Lægger ulden (den våde) i og snørrer til med sejlgarn eller lign. Herefter slynger du det i vaskemaskinen. Kun slynge ikke skylle. Ikke for store portioner af gangen, så vil det ikke blive ordentligt. Herefter kan du lægge det på aviser under en radiator. Vend ulden med mellemrum og skift evt. aviserne så de kan trække fugten.
    Du vil have tør fin uld indenfor et par dage.
    Hvis ulden er meget våd kan evt slynges 2 gange.
    God fornøjelse. Det er en skøn beskæftigelse og dejlig duft.
    Hilsen Strikke Marie

  4. #4
    Ulla P Gæst
    Nemlig! Det er en skøn duft!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Hej Snuggi.
    Jeg har lige et par tip til dit vaskeri, hvis du er interesseret?
    Læg det i blød i et badekar, balje eller lignende. Bare med vand eller lidt hårshampo i hvis det er meget snavset. Tryk forsigtigt ulden ned mod bunden så vandet presses igennem ulden. Når det er meget snavset lukkes vandet ud og der kommes nyt vand i. samme metode igen. Dette gøres en to, tre fire gange efter hvor beskidt ulden er.
    Så finder du et gammelt pudebetræk. Lægger ulden (den våde) i og snørrer til med sejlgarn eller lign. Herefter slynger du det i vaskemaskinen. Kun slynge ikke skylle. Ikke for store portioner af gangen, så vil det ikke blive ordentligt. Herefter kan du lægge det på aviser under en radiator. Vend ulden med mellemrum og skift evt. aviserne så de kan trække fugten.
    Du vil have tør fin uld indenfor et par dage.
    Hvis ulden er meget våd kan evt slynges 2 gange.
    God fornøjelse. Det er en skøn beskæftigelse og dejlig duft.
    Hilsen Strikke Marie
    Tusinde tak for dine tips.....de er et godt suplement til det jeg allerede ved. Jeg glæder mig faktisk til at komme i gang

  6. #6
    Ulla P Gæst
    Det er nemlig en rigtig fin beskrivelse!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •