Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emner: rya

  1. #11
    Molly Gæst

    Rya

    Jeg prøver lige at sætte et billed ind af det jeg har, ved ikke om det er til smyrna eller rya har ikke selv brugt det.
    Venlig hilsen Molly
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Jeg kan huske fra min barndom, at mine forældre selv lavede et kæmpemæssigt ryatæppe til stuen. Det var engang i 70'erne og det tog dem adskillige år at få det færdigt. Det blev vist lavet i flere baner og så syet sammen til sidst. Det har nok målt 3x4 meter eller deromkring.
    Det blev lavet på noget meget groft væv/gitterværk og med den føromtalte knytte-nål med den lille 'hasp' på.
    Garnet kom i sådan nogle afskårne bundter klar til brug og jeg er 100 % sikker på, at de hed "Turkey" (kan nemlig huske at jeg spurgte min mor hvad Turkey betød ).

    Jeg kan i øvrigt huske, at man dengang fik 'lagt til side' i forretningen, når man gik i gang med store og dyre projekter, og så gik min mor ned og købte af det, efterhånden som hun skulle bruge det.
    For når man sådan fik lagt til side, så kunne man være sikker på, at man kunne få fra den samme indfarvning.
    Dette gjaldt i øvrigt osse strikkegarn, hvor jeg osse kan huske garnforretningens hylder med syede poser med snor i (á la gymnastikposer) med et manillamærke på, hvor de så fiskede garnet frem, når min mor kom for at købe det. Akja, pengene var små - så man klarede tingene på den måde i stedet . . . . . det må der da osse være andre af jer, der kan huske ??
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    tel aviv israel 60190
    Indlæg
    129
    hejsa og velkommen
    det der er paa billedet er en moderne ryanal som man for naar man koeber de faerdige kits se hos perapygobby side 35 eller 37 tror jeg
    der skal man ikke bruge lineal og garnet kommer afklippet i rette stoerelse
    min far har lavet mange taepper paa den gammeldagsmaneer men jeg kan ikke lige huske teknikken
    god arbejdslyst
    mennesket har mulighed for glæder uden tal
    den ædleste af alle
    er at kunne når man skal

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Gydda - ja det kan jeg også huske. Min søster havde i en del år i 70-erne og 80-erne garnforretning i Randers. Her blev garnet kun lagt til side i 3 mdr., for ellers fik hun pladsproblemer, og noget af garnet blev aldrig hentet. Det var husmødre, der hentede 1 eller 2 nøgler garn ad gangen. Pengene til garnet var fra husholdningspungen, så der var ikke meget at gøre godt med.
    Knus Rita

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075


    Hher kan man købe det
    http://www.vaevegarnogkunst.dk/

    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    webly fik du lavet noget ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •