Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: rya

  1. #1
    webly Gæst

    rya

    Hej jeg er ny på dette forum og jeg ved ikke lige hvor jeg skal lægge dette indlæg så nu lander det herI folkeskolen syede vi en form for rya og lavede puder og den slags. Nu kunne jeg godt tænke mig at lave en sådan pude men kan overhovedet ikke huske hvordan man gør? er der nogen der kan hjælpe?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132
    [velkommen til rokken
    jeg kan huske at jeg havde noget grov stov , og at vi syed omkring en linial
    hilsen
    Tella

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Også et velkommen her fra mig.

    Det der med Rya , ja den tid har jeg også haft, det ville da være dejligt hvis det kommer frem igen.

    1 linial med den højde man ønskede luven, gerne med en rille foroven,
    så saksen kunne køre i den rille = ens højde på garnet.
    1 stor stramejnål
    1 god saks
    garn i store mængder
    Stof Stor hullet aida stof til puder med mere.
    Eller stor hullet stramaj stof i meter mål hvis det skulle bruges til et tæppe.
    Det skal du bruge inden du går igang..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    webly Gæst
    mange tak Ja jeg kom nemlig også i tanke om den pude jeg engang havde lavet og fik helt lyst til at prøve igen.. kan ihvertfald også huske noget med en lineal..men hvis man bruger den metode med linealen hvordan låser man så tråden? Det er rigtig dejligt at ha fundet denne side for der er ingen andre der har kunne hjælpe mig..

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Citat Oprindeligt indsendt af webly Se meddelelser
    mange tak Ja jeg kom nemlig også i tanke om den pude jeg engang havde lavet og fik helt lyst til at prøve igen.. kan ihvertfald også huske noget med en lineal..men hvis man bruger den metode med linealen hvordan låser man så tråden? Det er rigtig dejligt at ha fundet denne side for der er ingen andre der har kunne hjælpe mig..
    Tråden ender altid i et klip oppe på linialen, så er den "låst"
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Hvis du går ind på linket og så klikker over til højre, hvor der står større billede, så kan jeg i hvert fald læse teksten.
    Knus Rita

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    tæpper med afklippede tråde og en speciel nål er smyrna. Det ligner rya. Jeg har selv et sådant tæppe liggende på 2 x 3 m. Det er ca. 30 år gammelt men først taget i brug for et år siden.
    Sidst redigeret af OPR1 : 27-11-2008 kl. 09:03
    Knus Rita

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Jeg er faktisk lige ved og tro at jeg har en opskrift i et gammelt alt om håndarbejde blad fra halvfjerserne. Det er et tæppe med træer på tror jeg nok. Jeg vil gerne se om jeg kan skande det ind og sende det til dig hvis du stadig mangler.

  9. #9
    webly Gæst
    det må du meget gerne. tager imod alt med kyshånd hvis det ik er til for meget besvær :-)

  10. #10
    Molly Gæst

    Rya

    Jeg har sådan en nål, og også den man bruger til at skære tråden i lige store stykker, det vil jeg godt sælge.
    Hilsen Molly

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •