Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Jericos rose på en ny måde.

  1. #1
    amanda-m Gæst

    Jericos rose på en ny måde.

    Jeg sælger rigtig mange Jericos roser året rundt, men især her ved juletid.
    (Hvis du ikke kender den kan jeg lige fortælle at det er en tør, grim brun "kugle" som åbner sig og bliver grøn og frodig når du giver den lidt vand og som så lukker sig sammen og tørre ind igen når du tager vandet fra den...igen og igen og igen. Du kan evt. se den på min net-butik).

    Mange bruger planten til dekorationer, hvor de lægger lidt pynt på den og evt. et lys, men igår købte en kunde 6 stk. som hun skulle bruge til et helt specialt formål:

    Hun ville bruge planterne til julegave-INDPAKNING!!!

    DEN havde jeg ikke hørt før, men jeg blev helt vild med ideen og deler den gerne med jer:

    Hun ville lægge Roserne i vand i et par timer så de åbner sig lidt, lægge en halskæde som hun havde lavet til hver af sine veninder ind i planten, tørre planten igen så den lukker sig sammen om kæden og pakken dem ind sammen med beskrivelsen om planten.

    Er DET ikke smart?

    Så får veninderne en lille tør og kedelig "dims" med noget skinnende indeni og en forklaring om hvordan de får den ud.

    SÅDAN en gave bliver da husket.

    Hilsen Trunte (amanda-m)

  2. #2
    amanda-m Gæst
    Rosen begynder at åbne sig så snart den får fugt og i løbet af et par timer med vand, har den allerede åbnet sig meget. Efter et par dage har den nået sin max. størrelse.
    Når du så ikke gider se på den mere, lægger du den tørt i et par dage og pakker den så væk til du "gider" den igen.
    Og det kan du så gøre igen og igen.
    Mange Roser går i arv, men ofte ved arvingerne ikke hvad det er for en knold Bedste har efterladt og så ryger den desværre ud...Og det er en skam for den er ikke død.

    Trunte

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    02 Jul 2008
    Geografisk sted
    byrum læsø
    Indlæg
    4
    Hvor kan denne rose købes

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Den skulle kunne købes her
    http://www.mistel.dk/index.htm
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •