Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 34

Emner: Gydda's Scrapbooking - NYT 13. APRIL.....

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Billed nr 4 (skole) der har du en knap over i højre side, det ser ud til du har bundet den på, eller er det kun til pynt tråden ?
    Tråden er kun til pynt - jeg har bundet tråden i knappen først, og så har jeg limet den fast bagefter (var bange for at få mollestreret papiret helt, hvis jeg begyndte at sy igennem det).
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Der er jo mange muligheder for tal og bogstaver til kort og scrap:

    Stickers - findes i forskellige størrelser / skrifttyper / farver

    Rub-ons - gnubbeark med bogstaver eller tekster

    Chipboard / thickers - færdige bogstaver i f.eks. karton eller skum, som blot skal limes på

    Stempler - som kan bruges med sværte eller med embossingpulver, for at give dem et ophøjet metal-look. Kan anbefale at investere i enten umonterede gummistempler eller clear-stamps (i stedet for dem, der er monteret på en træklods), for så kan du sætte din tekst op på en akrylklods først og stemple det hele på én gang. . . . . medmindre visse bogstaver skal bruges mere end én gang, altså . . . .

    Stansejern - Fiskars laver nogle små teeny-tiny nogen, som sættes i en tang. De bliver dog hurtigt lidt ensformige at kigge på, synes jeg...

    Die-cutting - der findes mange forskellige systemer, hvortil der hører alfabeter, f.eks. Sizzix, QuicKuts tangen, Big Shot, Double Do, Xyron Cutting Maschine og hvad de nu ellers hedder allesammen. Det er dog en stor investering, for først skal man have selve 'apparatet' og derefter skal man investere i alfabeter (til visse systemer medfølger dog noget til en start).

    Skære-plotter - fungerer nærmest som en printer, blot med den forskel, at den skærer i stedet for at skrive !! Findes til hobbybrug i form af f.eks. QK Silhouette eller Craft-Robo.
    Har selv en Silhouette, og den er genial - selvom den koster ca. 3.000 kr. Til gengæld kan man f.eks. skære alle de fonte, som man har liggende på pc'en i alle størrelser og man kan selv tegne motiver, som den så skærer ud. Jeg har allerede brugt min utroligt meget (og faktisk til alle de store tekster på mine nye scrap-sider her - undtaget lige '2007' som jeg har tegnet og klippet "på frihånd").
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  3. #13
    Rysse Gæst
    Imponerende.... Jeg er helt vild med årets gang 2007. En rigtig god ide´.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Hornslet
    Indlæg
    163
    De er rigtig gode, Gydda
    Knus
    Bibber

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vestsjælland
    Indlæg
    260
    Rigtig flotte sider!

    Hvordan opbevarer du dem? I rammer eller i et specieldesignet fotoalbum eller hvordan?

    Hvordan har du fået papirstrimeln til at krølle så meget på din lilla clematis-side? Jeg har prøvet ligesom med gavepapir men det krøller slet ikke så meget.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Ja, jeg scrapper stadig derudaf (men får dog osse stadig tid til at lave lidt kort indimellem)

    Her er nogle af mine nyeste "kreationer":
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Citat Oprindeligt indsendt af Didde Se meddelelser
    Rigtig flotte sider!

    Hvordan opbevarer du dem? I rammer eller i et specieldesignet fotoalbum eller hvordan?
    Jeg opbevarer dem i plastlommer i specielle scrapbooking-albums, der passer til 30x30 cm formatet.
    Men man kan faktisk osse få svæverammer, hvor der er 1,5 cm "luft" under glasset, så der kan være ting, der fylder lidt i højden (bruger dem bl.a. osse til mine floral punch kort...).

    Citat Oprindeligt indsendt af Didde Se meddelelser
    Hvordan har du fået papirstrimeln til at krølle så meget på din lilla clematis-side? Jeg har prøvet ligesom med gavepapir men det krøller slet ikke så meget.
    Jeg klipper dem meget smalt (eller skærer dem på skæremaskine) - når de bliver smalle nok, så krøller de allerede lidt af sig selv...
    Men selve 'proptrækker-krøllerne' har jeg lavet ved at vikle karton-strimlen rundt om spidsen af min DEET (en tynd strikkepind vil osse kunne bruges). Når man vikler det tilpas stramt (pas på det ikke knækker), så får du strukket papir-fibrene på ydersiden mere end dem på indersiden, og så kan de holde faconen bagefter.
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  8. #18
    rumlebumle Gæst
    Hej

    Jeg ville da godt lige høre.. Den med sneen.. Dine billeder er (som jeg ser det) i samme størrelse, er det noget du bare sidder og klipper ud eller har du en stanser der kan gøre det? Det ser jo fint ud når billederne har samme størrelse..

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Hehehe - ja, det er et yndigt ungt par, ikke sandt ??? Tænk engang - sådan så min mand og jeg ud i '89 - vi ligner jo nærmest et par børn, synes jeg

    Rent faktisk, så vandt jeg en scrappe-konkurrence med netop dette bryllups-layout - det er første gang jeg har vundet noget i en scrapbooking-konkurrence via afstemning, så det var virklelig et skulderklap for mig, at så mange havde stemt på lige netop MIT (man synes jo altid, at det de andre laver er meget flottere...)
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Citat Oprindeligt indsendt af rumlebumle Se meddelelser
    Hej

    Jeg ville da godt lige høre.. Den med sneen.. Dine billeder er (som jeg ser det) i samme størrelse, er det noget du bare sidder og klipper ud eller har du en stanser der kan gøre det? Det ser jo fint ud når billederne har samme størrelse..
    Jeg måler først ud med en lineal (og sætter et lille mærke) for at få dem lige store, og så skærer jeg dem på skæremaskinen....

    Man kan faktisk godt få stansejern, som laver rimelig store firkanter - men det har jeg ikke brugt denne gang.....
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •