Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Problem skal løses!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    Skævinge
    Indlæg
    64

    Spørgsmål Problem skal løses!

    Dav

    Hvor svært kan det være???

    Jeg skal indfælde 3 firkanter i en bluse.

    Det er ligesom mursten. 2 nederst og 1 oven på.

    Jeg starter med at sy den 1. og øverste ind og dernæst har jeg syet de 2 nederste sammen og syr dem ind bagefter.

    De to nederste går ned til kanten af blusen.

    Men så er problemet, at 1 side op og den næste vinkelrette side går fint, men når jeg skal sy den 3. side vinkelret ned er det som om jeg mangler 1 cm til at komme ud til kanten.

    På mit mønster har jeg lagt 1cm på alle sider af "murstenene" og lagt 1cm til i hullet, så burde det da gå op...

    Men hvorfor mangler den der 1 cm på sidste side?

    Er der nogen der kan hjælpe????
    VH Rosa


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Nej.., jeg er en idiot når det gælder mål, tal og opskrifter. Føler dybt og inderligt med dig - og så 1 cm.

    Men vent bare, pludselig får du mange råd - og god vejledning

    Pøj pøj...

    Spelsauen

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    Skævinge
    Indlæg
    64
    Muligvis kan det bero på en misforståelse mellem mig og linialen der er forudsat dette problem, jeg er ikke helt sikker endnu.

    Jeg har jo syet patchwork før, det var bare 6 kanter, så det burde jo være det samme.

    Jeg vil lige lave endnu en prøve med mit nye mønster..... Jeg prøver og prøver.
    VH Rosa


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    Skævinge
    Indlæg
    64
    Så tror jeg sørme jeg har løst problemet selv....

    Det gælder bare om at tænke sig om i første omgang.

    Jeg tror det er fordi jeg stresser rimelig meget med min bacheloropgave jeg skal bruge firkanterne til, så kan det godt gå lidt hurtigt ind imellem.

    Man skal måle måle og måle... og lige måle en ekstra gang... og så lige lave en prøve.

    Jeg ved ikke hvad patchwork folket gør når de syr figure sammen, jeg synes det er nemmest at tage en kant af gangen, tage arbejdet ud af maskinen, klippe i hjørnet og vende og så ind i maskinen igen.

    Jeg glæder mig bare til min eksamen er overstået på torsdag d. 13. så kan jeg slappe af igen.


    VH Rosa


  5. #5
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Er det sådan, at du har fundet ud af det selv... ja så er din bachelor hjemme ... Rigtig meget pøj pøj til dig d. 13 - og ved du hvad? Det er en rigtig god dato! 7 - 9 - 13, du består!

    Spelsauen

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    Skævinge
    Indlæg
    64
    Tak for de gode ord Spelsauen
    VH Rosa


Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •