Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Broderi på tynd viksdug nærmere stof med tyndt plastik overtræk

  1. #1
    Annika Gæst

    Spørgsmål Broderi på tynd viksdug nærmere stof med tyndt plastik overtræk

    Er der nogen der har erfaring med at maskin brodere på tekstil dug, eller hvad det nu hedder når det ikke er så tykt som voksdug, men alligevel er plastikbelagt.

  2. #2
    piafyn Gæst
    næ - det har jeg ikke prøvet, men kunne da ikke forestille mig at det skulle være noget problem. Har set ting der er broderet på malerlærred, så hvorfor ikke en voksdug. Det eneste der sker er bare at den ikke er så vandtæt mere *SS*

  3. #3
    sandy Gæst
    jeg har broderet på en voksdug.. .. ingen problemer. bare tænk over hvad nål du bruger... og jeg skiftede nål et par gange under vejs. ( broderi var lidt stort )

  4. #4
    Annika Gæst
    skal det være en tyk eller tynd nål? min tanke var at broderiet måske perforerede dugen så det ville ryge ud af... er det til at forstå hvad jeg mener

  5. #5
    sandy Gæst
    tror godt jeg ved hvad du mener. men det skete ikke i mit tilfælde.... du skal ikke bruge for tynd en nål.. den slides for nemt.. tag en mellemtykkelse. og husk at det skal være broderinål. da det er hårdt for tråden også..

    lad os se hvordan resultatet bliver. kan desværre ikke vise det jeg lavede da det var for en veninde..

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Har du ikke en rest du kan prøve på først, lav evt dugen med runde hjørner og prøv der først
    Og jeg ville nok vælge broderier, der ikke var så tætte evt. det de kalder redwork for nettop ikke at den prikker broderiet ud .
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  7. #7
    Annika Gæst
    Jeg har fået broderet det jeg skulle, jeg skulle sy pude til trip trap stol, med navn på. Det blev rigtig godt, skal nok sætte billede ind når jeg bliver færdig, men har barn syg, så det går meget langsomt, nåede at klippe og brodere navn igår, skal så se om jeg får syet noget i dag, ellers må det vente.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •