Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: hjælp til gammel standerlampe...

  1. #11
    hefi Gæst
    prøver, at kigge nærmere på den en af dagene.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fik du den gjort i orden hefi ??
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #13
    klasus Gæst
    Hvis den stadig henstår til "bedre reparationstider" så prøv at kigge ned/op i fatningen. I siden helt nede ved bunden sidder et lille stykke låseblik, som du lige skal vippe ud med en skruetrækker, og su kan så skille fatningen ad.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Min mor har også et par gamle bordlamper (arvestykker) med stofledninger. Jeg har sagt til hende, at hun skal få dem skiftet ud med plastikledninger. Jeg kan godt se, at gamle stofledninger kan være brandfarlige.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    hefi Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Fik du den gjort i orden hefi ??
    Ja, det gjorde jeg
    Tænd/sluk dreje-dimse skulle "bare" hives ud( med lidt følelse), så var delene lige til at skille ad. Lampen har fået ny plastikledning en en ny plisseret lampeskærm er og nu så god som ny

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Må vi se den
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    Ege Gæst
    jamen så kan du jo nørkle igen ;-)))))

    Ellers har jeg set den type lampefod i haven som deko...............

  8. #18
    Arne Rohde Gæst

    Stofledninger ikke brandfalige

    Det var flot at du fik klaret din gamle smukke lampe, handykvinder kan bare det der.
    Jeg vil lige knytte en kommentar til det med stofledninger. Stofledninger er ikke i sig selv brandfarlige. "Stoffet" er nemlig glasgarn, som ikke kan brænde, derfor hedder det også "glasgarnsledning, er varmebestandig, og bruges derfor også til eksempelvis strygejern. Kobberet i ledningen er isoleret med en speciel gummiblanding, som med årene kan udtørre og knække, derved fritligges kobberet. Derfor er der fare for at få stød, og brandfare ved kortslutning.
    Mvh.
    Den gamle elektriker.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Tak for det, Arne Rohde! Der lærte jeg noget nyt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Citat Oprindeligt indsendt af Arne Rohde Se meddelelser
    Det var flot at du fik klaret din gamle smukke lampe, handykvinder kan bare det der.
    Jeg vil lige knytte en kommentar til det med stofledninger. Stofledninger er ikke i sig selv brandfarlige. "Stoffet" er nemlig glasgarn, som ikke kan brænde, derfor hedder det også "glasgarnsledning, er varmebestandig, og bruges derfor også til eksempelvis strygejern. Kobberet i ledningen er isoleret med en speciel gummiblanding, som med årene kan udtørre og knække, derved fritligges kobberet. Derfor er der fare for at få stød, og brandfare ved kortslutning.
    Mvh.
    Den gamle elektriker.
    Herligt du vil komme med din viden og velkommen indenfor, håber vi kan "trække" på din vidne om el..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •