Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Endnu et godt tiltag for de hjemløse

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 Feb 2007
    Geografisk sted
    Døstrup, 9500 Hobro
    Indlæg
    17

    Endnu et godt tiltag for de hjemløse

    Se hvad jeg fandt på et gratis postkort:

    http://www.mo-bo.dk

    Mo-Bo er transporttable hjem for de hjemløse og de kan aflåses .

    Man kan sponsere et Mo-Bo til en hjemløs.

  2. #2
    Rysse Gæst
    Det lyder vældig interessant og jeg syntes det er en god ide´. Hvad mon sådan en koster, det syntes jeg ikke rigtig der stod noget om.

  3. #3
    OPR1 Gæst
    Der ståt at den hjemløse selv skal betale 1000 kr mens resten, 3000 kr, skal betales af sponsorer.
    Der er ikke lavet nogle endnu idet hele forløbet er afhængigt af sponsorer.

    Min første tanke, var at ideen er god men efter at have kigget billederne igennem er jeg lidt i tvivl.
    Jeg synes det er et stort skrummel at køre rundt med og at man der for alvor signalere at man er hjemløs.

    Jeg har selv haft en søn boende på et værested og jeg ved at utroligt mange af de, der bor/boede der ikke havde den store lyst til at fortælle omverdenen at de var hjemløse.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Desværre tror jeg Galleri har ret...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    OPR1 Gæst
    Jeg vil heller ikke være negativ overfor projektet men ser også objektivt på det - og bruger så min baggrundsviden til at sætte tingene i perspektiv

  6. #6
    ingeborg Gæst
    Hvis det ikke lige var for prisen, så tror jeg på MO-BO.

    MO-BO er tiltænkt de hjemløse vi ser i gadebilledet, med barnevogne eller indkøbsvogne.
    Det er de hjemløse, der lever udendørs 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen og som sjældent kommer på Herberger og varmestuer.

    Jeg så et indslag i TV Lorry om MO-BO. Der har været hjemløse med i projektet og MO-BO-vognen er blevet afprøvet af hjemløse, der siger god for den. (Med et skævt smil på læben og et glimt i øjet, sagde den hjemløse, at den eneste mangel ved MO-BO, var en flaskeholder)
    Den kan aflåses, så den skulle være mere tyverisikret end en barnevogn/indkøbsvogn.

    Der har også været en artikel i Hus Forbi (oktober?) om MO-BO.

    Jeg håber, at der er en eller anden rig onkel, der vil sponsorerer dette projekt. Her i Storkøbenhavn, er der helt sikkert afsætning på dem.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Men hvis nu, at der blev sponseret et obevaringssted/restested for disse mo-home om dagen. Hvilket der i vinterhalvåret, ligeså godt kunne være byens campingplads. Så stod det den enkelte frit for, om de ville have fælles overnatning eller trille sin sovebriks et andet sted hen?

    Ved godt det er totalt urealistisk. Men tanken er ikke ny. Sådan havde sigøjnerne det i forrige århundered. Hvilket ikke er så lang tid siden enda.

    Men 1000,-kr + en sponser på 3000,-kr. Det tror jeg heller ikke mange hjmløse har overskud til. Dem der sælger "Hus forbi", har en større kamp med at tjene 8,-kr.

    Ideen er jo nok vel ment... men sidder lige og tænker, hold kæft.., hvor er det sølle!

    Spelsauen

  8. #8
    Tut Gæst

    Hjemløse

    Ja, Danmark er ikke så rigt et land for alle, meeeeeeeeeen mange af de hjemløse får jo pension, og resten er på bistand. Jeg har selv en søn , der har været helt nede. Han var på stoffer. Han har boet i en skurvogn ved et herberg, hvor der også er bygget hytter til skæve eksistenser. De kan slet ikke indfinde sig under almindelige boformer. Jeg har også set et indslag med det nye hjem. Jeg syntes det er godt. Min søn er heldigvis kommet op igen, og lever nu et normalt liv på pension. Det er jeg selsfølgelig meget glad for. Sikke en roman dette blev. Undskyld!

  9. #9
    strikketøsen Gæst
    Idéen som sådan er jo god nok - og sikkert velment af dem, der har prøvet at udtænke den.

    Hvis prisen ikke var for uoverkommelig for den hjemløse - dvs. hvis disse "huler" blev stillet til rådighed af den danske stat mod et mindre depositum - altså laaangt under de kr. 1000,- så kunne idéen være rigtig god. Det var så teorien.

    Det praktiske har Ingeborg skrevet om.

    De hjemløse "godkender" jo selv 'hulen' - bortset fra den manglende flaskeholder! Hvis de i forvejen slæber rundt på barnevogn eller indkøbsvogn er der jo ikke den heeelt store forskel. Bortset fra at denne her kunne LÅSES og også EFTERLADES (så vidt jeg forstod det) kunne den låses til noget, så den ikke kunne blive snuppet fra den hjemløse, som har den.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Hvorfor undskylde sandheden. Mange mennesker har det jo rigtig svært i dag. Og systemet er jo så viseligt tilrettelagt, at skrider en person i svinget, må vedkommende mange gange helt ned med nakken, før hjælpen kan iværksættes.

    Nogen klarer sig igennem skærerne, andre kommer ud i torbulente farvande. Jeg tror ofte det er meget tilfældigt, hvem der falder imellem stolene. En overbebyrdet sagsbehandler er jo nok til, at bombe en person helt ud af kurs, hvor et enkelt fornuftigt tiltag, kunne have gjort verden til forskel.

    Vores matrialistiske livssyn er måske også vores største fjende, når vores basale behov, nu engang er omsorg, tryghed og varme.

    Ja det var så et lille pip fra mig...

    Spelsauen

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •