Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 13 af 13

Emner: Endnu et godt tiltag for de hjemløse

  1. #11
    amanda-m Gæst
    "De hjemløse" er ikke en ensartet masse.

    Der er mange grunde til at folk flytter på gade....og det er ikke altid fordi de mangler en bolig.

    Der er ingen tvivl om at MO-BO er en god ide for nogen og de skulle have tilbudet om at låne en gratis så længe de vil.

    Andre vil bestemt ikke have sådan en og det er også helt ok.

    Det vigtige er at samfundet Danmark får en bred vifte af tilbud og muligheder til dem som ikke helt kan klare sig selv. Desværre fejler vi grumme der, på trods af mange hårdt arbejdende hjælpesomme sjæle og idealister, både på socialkontorer og forskellige, mere eller mindre private, projekter.

    Vi, som borgere i dette lille smørhul kaldet Danmark, kan dog ikke forvente at stat og kommuner pludselig vil gøre en masse for "de hjemløse og andre skæve eksistenter".
    Alle tiltag koster penge og man skal være organiseret og råbe op i samlet kor, hvis man vil have del i smørhullets overflod og netop DET er helt umuligt for "De hjemløse og de skæve".

    Vi, som privat personer her i smørhullet, kan dog gøre en masse:
    Rokkens varmestuestrik er bare ét af de gode private tiltag som findes overalt i landet.
    Der er heldigvis stadig mange der gerne vil give en hjælpende hånd hvor det er tiltrængt, men alt for mange af os er bange for at forpligtige os.
    Vi har hverken råd, tid, overskud eller (hvis vi skal være helt ærlige) LYST til at hjælpe en fremmed....
    Den holdning kan man tænke om hvad man vil, men man kan IKKE "forlange" at folk vil hjælpe og hvis ikke man kan hjælpe "af hjertet", kan man slet ikke hjælpe.

    Der er dog EN måde vi alle kan hjælpe på UDEN at det koster hverken tid, penge eller overskud:

    Vi kan behandle ALLE vores medmennesker som MEDmennesker!

    Så enkelt er det og DET er ikke formeget at forlange!

    Og hvis vi alle gjorde det, ville det blive en helt revolution.

    Tænk bare: Et helt land hvor alle behandlede hinanden ordentligt og respektfuldt!

    Det lyder som utopi, men det behøver det faktisk ikke være.
    Vi skal bare igang!

    Man siger jo at hvis man gør en god gerning, kommer den tifold tilbage og det passer bestemt også, men man behøver slet ikke GØRE noget for at det mærkes godt indeni. Man skal bare huske detder med MEDmenneskeligheden.
    Det giver sådan en god selv-følelse.

    Her i vores by bor der en "skæv" dame:
    Hun har et helt fast sted hvor hun står og vinker.
    (De kalder hende idiot, men hun står der ikke når det regner, så HELT tosset kan hun ikke være).
    Hun vinker, med begge hænder højt oppe over hovedet, til alle bilerne der kører forbi og vinker man tilbage får man et kæmpe smil. Ikke bare et stort smil, men et KÆMPE et.
    Hvergang jeg kommer forbi hendes "sted", ruller jeg vinduet ned og vinker som besat.
    Straks kommer kæmpe smilet og sådan et smitter, så jeg smiler glad med.
    Når jeg så, 8 km. senere, kommer op til min butik, sidder mit smil der sørme stadig!
    Er det ikke bare en dejlig måde at starte en arbejdsdag på?
    Og når jeg kører hjem igen, står hun der stadig (eller igen) og vi vinker og smiler...og jeg kommer glad hjem til familien.
    Er jeg ikke bare heldig?

    Jeg har aldrig snakket med hende og ikke set hende snakke med andre (jeg tror slet ikke hun VIL snakke), men for mig er hun den dejligeste dame i byen...og jeg savner hende når det regner.

    Jeg ser andre vinke som gale når de kører forbi hende og jeg er sikker på at de har det som jeg.

    Denne "skæve dame" er bestemt ikke produktiv.
    Hun bidrager ikke økonomisk til samfundet, ja, hun er tværtimod dyr at have gående.
    Men for mig, som privat person, er hun den vigtigeste i hele byen.

    Som gammel vesterbroer har jeg i årevis haft daglig kontakt med mange "skæve" mænd og kvinder og de har altid beriget min dag på en eller anden måde.
    Om ikke andet, har de lært mig at påskønne HVOR godt jeg har det...Selv når det hele er noget l...

    Al respekt til de skæve, de mærkelige og de usynlige....Mine MEDmennesker.

    Hilsen Trunte (amanda-m)

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg syntes i skal læse en mail jeg har fået idag.

    Hej !

    Har lige læst Hus Forbi – jeg har tit tænkt på, hvordan jeg kunne hjælpe de hjemløse – lidt mere end at købe avisen.

    Jeg kan strikke! Har I brug for flere hænder? Jeg skaffer selv garn, strikker det jeg kan nå – og hvor gør jeg så af det? Kan jeg afleverede det et sted (Roskilde) eller hvordan? Hvad er der mest brug for – huer, vanter, sokker?

    Mange hilsner Connie


    Jo, der er mange der tænker på de hjemløse og GØR noget
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #13
    OPR1 Gæst
    Hvor dejligt, Hundeuld - at der er nok en der gerne vil hjælpe på den her måde.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •