Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Udendørs juledekoration

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Udendørs juledekoration

    Dørkransen er jeg ikke nået til endnu. Men idag er der dog blevet pyntet lidt op til jul udendøre. Og jeg startede med det sted, vi selv kan se, når vi kigger ud gennem ruderne
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #2
    Rysse Gæst
    Der ser godt ud. Hvad har du i træspanden. Kan du ikke tage et nærbillede pleasssssssse

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sådan Zep... skal da vist ud og kigge lidt på det hele, haven er igang med at sætte lys på det udendørs juletræ..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    JA kunne vi så få et lille lag puddersne, så var der ikke et øje tørt det er begyndt at lufte lidt her, så klokkerne på træet bimler en smule og solsortene har fundet frem til æblerne allerede!

    Jeg skal nok komme med nærbilled + beskrivelse af tønden Rysse.
    og Julemor

  5. #5
    Rysse Gæst
    Super. Tak

  6. #6
    Parkie Gæst
    Hvor ser det hyggeligt ud Zep.
    Jeg er også ved at lave dekorationer, men den første blev lidt anderledes end jeg havde tænkt mig, for jeg tog forkert af dåsserne da jeg ville give den et lille pift glitter, så den fik guldspray i stedet for - ØV.
    Sksl lige ha' dem fotograferet

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg har lavet samme nummer med sprayflaskerne engang og det gav bestemt heller ikke noget positivt til den deko Åh hvor man ærgrer sig altså! Glæder mig til at se dem Parkie.

    Tønden er, som en del af de dekorationer, jeg laver, skabt til flere lejligheder. Jeg har det sådan, at nok er det spændende med nyt. Men kan man kombinere flere ting, så er det slet ikke dumt. Og så er jeg lidt "nærig".

    Forleden faldt jeg over Nettos tilbud på spirede Hyacinther og tog en flok hvide med hjem. Igår skulle der så købes yderligere planter. Valget faldt på hvidgrønne varianter. Til denne blev det foruden Hyacintherne til en grønlig "Julerose", en stedsegrøn dusk (aner ikke hvad den hedder) og en potte hvide Tazetter. Plantevalget er foretaget med tanke på januar...

    Tønden fik småskærver i bunden (dræn), 5 cm. kompost og pottemuld før beplantning. Lærkekogler blev sat sammen med blomstertråd og den voldsomme røde sløjfe foldet og sat derpå. Krittjørn klippet, sprayet med lim og derpå rød glimmer. Visne toppe af Majsplanter samt stængler af varieret Vinca er sat forskellige steder rundt i kanten for at lette lidt på det kompakte. Og sidst men ikke mindst, lagde jeg mos under koglerne fortil.

    Efter jul fjernes dekorationsmaterialerne og der lægges mere mos imellem planterne. Er januar mild, bliver tønden ude. Bliver den bidende eller meget snefuld, kommer tønden i drivhuset, hvor den så kan udvikle sig lidt, inden den kommer ud igen.

    Tæt på ser den meget voldsom og kompakt ud, synes jeg. Men da den nydes på afstand, er det slet ikke så tosset endda.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  8. #8
    gitte Gæst
    Det ser rigtig hyggeligt ud Zep.. Og jeg kan da lige forestille mig den bimlen af de små klokker

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •