Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: de sidste ca 20 omgange på en 10 cm kugle...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65

    de sidste ca 20 omgange på en 10 cm kugle...

    Jeg ved ikke hvorfor, men de giver mig bare ALTID problemer?!?!

    Mønsteret er ret nyt, så der er ikke problemer med at perlerne er blevet større og at mønsteret derfor ikke passer.

    De første ca 40 omgange sidder rigtigt pænt på kuglen og er glatte uden buler -

    Hvorfor hulan buler de sidste 20 omgange så mere end appelsinhud?!?!

    Passer meget på jeg ikke syer for stramt - men kan det være fordi jeg syer for løst??

    Skal se om jeg senere kan tage et billede af problemet!
    Det er møgirriterende ihvertfald :(

    Måske duer jeg bare ikke til at sy noget større end 5 cm!
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    har prøvet tage et par billeder
    ved godt det er svært at se, men jeg tror måske det er fordi jeg syer for løst?? Jeg ved det ikke... Har tidligere haft problemer med jeg syede for stramt i starten af arbejdet men det kan være man skal stramme mere til i slutningen??
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 2.jpg (43,3 Kb, 5 visninger)
    • Filtype: jpg 3.jpg (48,6 Kb, 7 visninger)
    • Filtype: jpg 4.jpg (44,5 Kb, 8 visninger)
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Jeg vet ikke hva du gjør.Men jeg er plaget med at enkelte ting ikke blir bra.Men jeg har lagt til meg den vanen at jeg legger isoporen inni ganske fort.Da kan jeg strekke og forme det.Er det noen omganger der det skal være ens farget,da kutter jeg ut eller legger til flere omganger.Alt ettersom hva problemet er.

  4. #4
    Rodehoved Gæst
    Jeg tror, at du har helt ret i, at du måske syr lidt for løst i slutningen. Min erfaring er at stramme det noget på det sidste stykke, som du viser, for at få det til at sidde lige så pænt som på resten af kuglen.
    Det kan også være noget bøvl at sy for stramt i starten, som du selv er inde på. Efter de første forsøg jeg gjorde med lyseduge, hvor midten lignede vesterhavet i en brandstorm, så var løsningen at løsne grebet lidt

    Pøj pøj med det sidste stykke

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    jup men nu er starten blevet SÅ fin glat og jævn på dette arbejde, så den har jeg fået styr på heldigvis - så mangler jeg bare afslutningen.
    Må jo pille de sidste 20 omgange op og prøve sy dem igen...
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  6. #6
    hobbyisten Gæst
    Det kan godt være svært med de store kugler, men her er et godt råd, som jeg selv benytter.

    De første 10-15 omg. sys stramt, og de sidste 10-15 omg. sys stramt, mens resten sys normalt, ikke for løst., når du når 2/3 af mønstret ser det ud til. at arbejdet er for stort, men dette retter sig, så lad dig ikke snyde af det.

    Med ovenstående metode plejer det at give et godt resultat.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •