Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Elins blomsterdekorationer.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    92

    Elins blomsterdekorationer.

    Så er jeg i fuld gang med mit kursus på Gartnerskolen, så i får lige et par billeder af noget af det, jeg har produceret de sidste par dage.

    Husløg i glas. En stor og en lille flad pilefletkrans, hvor der er limet bunker af små kogler på. Derefter er de smurt med flydende stearin og pyntet med fyr og en julestjerne. Egentlig er det en adventskrans, hvor den store skulle hænge øverst med koglerne nedad, og den lille skulle stå nedenunder. Lysene skulle sættes på den store, men jeg har bundet en advendtskrans i gran og enebær, så jeg pyntede den med en julestjerne i stedet for.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Elindsa : 31-01-2008 kl. 11:21 Årsag: Elins blomsterdekorationer nyt 31/-2008
    Elindsa

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    19 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    92
    Næste ombæring kommer her.

    Et juletræ bundet på 3 elefanttråde bundet til en trekant. Derefter enebær på og så er der viklet en bouillontråd om.

    Et moskræmmerhus med rød julestjerne. Et andet slags juletræ med lavgrene og en julebuket med kogler, julekugler gran, enebær og 3 små potter med julekaktus.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Elindsa

  3. #3
    Rysse Gæst
    Av, for nogle flotte og anderledes dekorationer. Det kurses gav dig hvis en masse ideer.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Du har i hvert tilfælde noget ud af det kursus...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Utroligt flot. Godt lavet.
    supersine669

    carpe diem

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    19 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    92
    Citat Oprindeligt indsendt af Dorado Se meddelelser
    Hvor er det nogle flotte kreationer du har lavet.

    Dejligt at se noget anderledes.

    Var det bundne opgaver, eller er det helt egne idéer?
    Tak Dorado. Det eneste bundne vi skulle lave var buketten ellers var der frit slag.y
    Elindsa

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    19 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    92
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Av, for nogle flotte og anderledes dekorationer. Det kurses gav dig hvis en masse ideer.
    Tak skal du have. Ja det var et godt kursus og gav som du skriver masser af ideer, så jeg må igang med at producere til familie og venner. Jeg har jo næsten selv, hvad jeg skal bruge og skal på endnu et kursus 2 december.
    Elindsa

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    19 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    92
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Du har i hvert tilfælde noget ud af det kursus...
    Tak Bente,

    Ja jeg nød virkelig også at være med. Dejligt med nye input.
    Elindsa

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    19 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    92
    Citat Oprindeligt indsendt af supersine669 Se meddelelser
    Utroligt flot. Godt lavet.
    Takker Supersine.
    Elindsa

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    19 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    92
    Så kommer der lige endnu et par billeder fra kurset.

    Hvis I mangler et sted at komme af med de nedfaldne blade fra træerne, så lav et juletræ af dem. Jeg har lavet to stativer af kyllingenet og sat det ene indeni det andet. Fremskaffede en stor pind fra haven, en potte og nogle sten og ler, så træet kan stå fast.

    Gå så ud og saml en masse blade sammen og kom den i træerne. De skal fgydes godt ud, så de er tætte.

    De kan sagtens laves i små også, hvis man hellere vil det, og så er det billigt oveni

    Stativet til blomsterne i buketten er bundet i bjørnegræs viklet om med sølvtråd. Pyntet med 3 nelliker og et lille husløg og så var den også billig at lave. Græs 10kr-nelliker 3 kr pr stk og husløg 1 krone.

    Kræmmerhuset er ikke pyntet færdigt endnu, men jeg vil have en lille blomst i, tror jeg. Måske en pletter i luften og lidt kogler. Kuglen er lavet med en oasiskugle, hvor man limer lav på med en limpistol. Jeg har også bundet en krans idag, men har ikke nået at tage billeder.

    Jeg vil ønske jer en god aften. Nu er det slappe af tid her. Kaffen venter
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Elindsa

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •