Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: håndarbejde til knap 3 årig

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    16 Feb 2007
    Geografisk sted
    vordingborg
    Indlæg
    32

    håndarbejde til knap 3 årig

    Min datter der bliver 3 år 1. januar, stjæler mit strikketøj, så snart hun kan komme til det eller nupper noget af der er strikket og to blyanter og sidder og stikker blyanterne ind i det som om hun strikker.
    Jeg har dog lidt svært ved at forestille mig at hun kan lære at strikke allerede nu, så jeg har lige sendt manden i byen efter en gulvklud hun kan sy på, det minder da lidt om det og det tror jeg godt hun kan lære relativt hurtigt.

    Har i andre gode ideer til hvad jeg ellers kan sætte hende i gang med?

  2. #2
    Rodehoved Gæst
    Det imponerende, at hun allerede nu er interesseret i håndarbejde. Sej tøz Hvis broderi er interessant, kan man få nogle, der er beregnet til små fingre. Farverne er trykt på, så man kan se, hvad der skal hvorhen. Eller hvad med en strikkelise...?

  3. #3
    annak Gæst
    Hejsa. Min datter har lige lært at fingerstrikke, og er pavestolt. Det er nok det nemmeste at starte med for små fingre - og sikke fine bamsehalstørklæder, der kan komme ud af indsatsen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hun kan nemt strikke, giv hende pinde str. 3 til 4 og bomuldgarn

    Jeg strikkede fra jeg var 2 år og min datter fra hun var 3 år
    men husk se igennem finger med huller og løbe masker, hun kan jo starte med at lave et lille tæppe til en dukke eller bamse i ret strik.
    men ellers brug søgemaskinen her på rokken, og skriv børn, der er masser af ting.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    OPR1 Gæst
    Jeg har også strikket siden jeg var 2-3 år. Mit første arbejde var verdens grimmeste orangefarvede halstørklæde til min bamse- strikket på pinde.....hmm vist nok 4 - og i retstrik.
    Kønt var det ikke, men jeg havde selv lavet det

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    5450 Otterup (Nordfyn)
    Indlæg
    60
    Giv hende eventuelt dominopinde eller strømpepinde hvor du har sat elastikker i den ene ende så maskerne ikke løber af. Dem kan hun nok nemmere håndtere end lange pinde. Og så noget garn der ikke splitter for meget, noget der er lidt fast tvundet så hun nemmere kan få det af pinden.
    Mange hilsener

    Lotte Birgitte

  7. #7
    krumme Gæst
    Min søn og datter har begge haft stor glæde af en børnevæv, siden de var ganske små (det har jeg desuden også selv)
    De har lavet diverse tæpper til Actionman, Barbiedukker og til dukkehuset.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167
    Jeg have nogle strikkepinde med Micky Mouse da jeg var barn - mon ikke man stadig kan købe små børnestrikkepinde. Ellers vil jeg også sige en strikkelise god.

    Min søn sidder nogen gang på skødet og strikker sammen med mig og han er lige blevet 4 år.
    Varme rokke-kram
    Connie

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg ville ønske, at jeg havde lært den yngste det, da hun var 3 år og kom og "pillede", for her 4 år senere er hun blevet meget "hys" med, at hun skal gøre tingene rigtigt. Så flere forsøg er endt i "gråd og tænders gnislen", fordi tålmodet ikke rækker...
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Her i huset har vi også en lille treårig hun elsker at lave halskæder på elastiktråd, perleplader og klistre forskellige ting på kort hun laver.
    Det med strikketøjet har vi ikke prøvet,fingestrik tror jeg godt hun kan lare men strikkelisen tror jeg bestemt er for svær, min erfaring er at børnene skal være omkring 8 inden de har tålmodighed til at lavenoget på den.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •