Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Hvad er freestanding lace?????

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125

    Spørgsmål Hvad er freestanding lace?????

    Hej!
    Ja det er mig igen. Jeg har lige et spørgsmål der kan lyde dumt, men:
    Hvad betyder freestanding lace, og hvad er forskellen mellem lace og freestandinglace?
    Hilsen Grethe

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    uggerslev
    Indlæg
    110
    Hej Gretchen. Ingen spørgsmål er dumme fordi de giver viden. Lace betyder kniplingsagtig og syes på stof. Freestanding lace er lace syet på forsvindings vlies med sytråd på en broderimaskine og når man har opløst vlisen i vand står man tilbage med broderiet alene i tråd og ligner knipling. Det bliver rigtig flot og kan bruges til mange ting. Håber dette svar er godt nok. Mange syhilsner Vibeke Skau.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Hej Vibeke!
    Jamen Det Gav Mening, Og Tak Jeg Var Bare Ikke Sikker På Forskellen Mellem Dem. Det Er Jeg Så Nu Lace Er Til At Sy "på" F.eks Tøj, Og Freestanding Er Til F.eks Ophæng Og L.? Jeg Er Igang Med At Lære At Lave Dem, Det Er Lidt Svært At Få Dem Flotte, Men øvelse Gør Mester.
    Hilsen Grethe

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    uggerslev
    Indlæg
    110
    Hej Gretchen. Det var vel nok godt at du kunne bruge mit svar jeg synes at overloch tråd er rigtig god til free standing lace den står rigtig godt når man har opløst vlisen. Især aldi´s overlock tråd til 10 kr. stk. så det er rimeligt billigt at lave. Mange syhilsner vibek skau

  5. #5
    Elsebet Gæst
    Free standing lace laver jeg på dobbelt vandopløseligt vlies.
    Skifter ofte broderinål, ligesom rensning af maskinen der hvor tråden kører oppe og nede også gøres tit.
    Jeg ligger vådliggerunderlag på som er klippet så nogle cm ligger uden for rammen, og nogle cm inden for rammen (det skal ligne en billedramme uden glas og billede) = vlies kan bedre spændes fast.
    Vlies lægges ovenpå.
    Skyller det brodererede i lunken vand til vlies ikke kan ses (der er stadig meget tilbage i broderiet). Trykker det værste vand af i køkkenrulle, og lægger det så til tørre.
    Efterfølgende kræver det kun en ophængningstråd - bruger fiskesnørre 0,20 mm fra Bilka.

    God fornøjelse.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Hej Elsebet!
    Det Var En Meget Fin Beskrivelse Jeg Fik. Tusind Tak
    Hilsen Grethe

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Tak Tak, Er Allerede Igang, Har Lavet Julehjerte Med En Granddanois I, Og En Julekugle Med Ditto I, Nu Skal De Bare Syes "støn" Men Det Bliver Nok Ikke Før Weekenden, Da Jeg Skal På Arbejde, Og Jeg Kan Ikke Se Og Sy Om Aftnene.
    Hilsen Grethe

  8. #8
    Elsebet Gæst
    Gretchen - synd for dig at du ikke kan komme igang NU, når du brænder helt vildt for det.

    Held og lykke.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •