Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 6 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 53

Emner: nybegynder spørgsmål

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nybegynder spørgsmål

    Bonzo:

    hejsa ja nu har de overtalt mig i panduro hobby til at købe æsker pensler maling servietter lim/lak osv til at prøve at lave decoupage.. jeg var ikke svær at overtale.. hi hi
    jeg købte en del spånæsker i forskellige størrelser og forme. jeg fik af vide at jeg først skal male æskerne men men men skal jeg så derefter lime billeder fra servietter el. glansbilleder på æskerne?
    eller skal de lakeres først?
    og skal jeg købe spiciel lak for at få det hele blankt til sidst?
    den lim jeg har købt er også med lak men er det nok?
    hvor mange gange skal jeg smøre lim/lak på?
    ja det var mange spørgsmål på en gang.. jeg håber der sidder nogen derude der kan hjælpe mig..
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Inge

    Ih nu glæder jeg mig til at følge dig bonzo, håber der er en der kan hjælpe dig
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet bonzo

    mange tak for tilliden... nu håer jeg på der er en der kan hjælpe mig.. det lød jo til at være en rimlig let opgave at gå til og det er det nok også når man kender grundreglerne.. måske skal jeg købe en bog for begyndere?? men jeg kan jo også bare kaste mig ud i det og prøve mig frem.. i fakta købte jeg endnu flere æsker 5 stk 20 kr. så jeg har lidt at øve mig på..
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet af-dukkehus

    hej...*S*
    da jeg lavede æsker.. brugte jeg den decoupagelim/lak..(det samme.) til at "lime" billedet på... til sidst bruger du samme lim/lak oven på alle billeder m.m.. så det giver en glat overflade.. ! Lim/lakken er hvidlig når den smøres på..pensles på.. men tørrer klar op..!
    Med servietterne skal du ikke smører på selve motivet.. men på overfladen det skal sidde på... og først når det er godt tørret så lakere ovenpå..(har fået "flænset" et par servietmotiver på den konto.. når man er "lidt" for utålmodig...!!)
    Rigtig god fornøjelse.. det skal nok blive nogle flotte æsker .. :wink: glæder mig til at se dem hvis du får lyst til at sætte billeder af dem herind
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet bonzo

    tusind tak for den hurtige tilbage melding mine døtre vil også gerne være med så imorgen går det løs så må vi jo se om det giver flotte resultater.. jeg har fødselsdag tirsdag og har ønsket mig et diditalcamera og håber dermed jeg kan vise vores resultater.. tusind tak for hjælpen
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet af-dukkehus

    hej igen..
    ja så håber jeg for dig du får sådan et kamera... det er utroligt nyttigt..især her på nettet..
    De skal helt sikkert blive flotte æskerne.. min pige er også vild med at lave den slags.. æsker er ikke det vi mangler her i huset... :lol: hun har godt nok lavet mange... også gode gaveideer.. netop fordi de kan få et godt resultat ud af det.. og æsken kan når den er lakkeret et par gange vaskes af m.m... giver et meget holdbart resultat
    Hun har brugt div. motiver.. udklip fra div. kasserede bøger..ugeblade.. glansbilleder og servietter.. så mulighederne er talrige...!!
    Lige en ide jeg lige kom i tanke om... jeg købte nogle rigtige søde klemmer på julemarkede... træklemmer som var malede.. og så sat et lille motiv (decoupage) på... utrolige søde.. de var lavet både m. julemotiv.. vi brugte dem til at hænge julekort op med.. og nogle var lavet med blomster..englemotiv m.m...!! Bare en ide.. hvis du ligger inde m. trætøjklemme (også bøjler m.m.. kan se rigtig søde ud med pynt)
    Sidst redigeret af vtj : 12-01-2007 kl. 13:44
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet bonzo

    jeg bukker for annette.. og siger mange tak for ideerne klemmerne har vi dog ikke men en masse træbøjler kunne vi da prøve at friske lidt op.jeg går igang lige når jeg er færdig med at gøre rent.. menvi får nok mest malet æskerne idag.. så fortsætter vi imorgen og kan vi nå at pynte dem bliver det nok også til noget idag for når man først er gået igang er jeg så nysgerrig at jeg må se det videre forløb... fortsat god weekend til alle..
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Vagnsine

    Det kunne være at man skulle prøve med deucupage.

    Jeg har nogle store hvide bloklys liggende, som jeg har købt på tilbud.

    Er der nogen, som har erfaring med deucupage på lys? Er det almindelig deceupagelim, man skal bruge, eller er det noget specielt, når det er til lys ?
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet af-dukkehus

    jeg har forsøgt mig med decoupage på lys.. der brugte jeg ikke lim.. men en opvarmet ske/kniv (husk at det ikke må være samme side som man holder over flammen... da motivet så vil blive sodet..) som blev holdt på servietten så den smeltede ind i lyset...!! på min hjemmeside er der vist nogle af de sæt vi lavede datteren og jeg.... !
    Meeeen jeg har lige hørt fra en veninde at man kan få noget specielt at sætte servietmotivet på lyset med... som skulle virke brandhæmmende..!
    Det var jeg nemlig lidt nervøs for med lysmotiverne... da man kan risikere ved store motiver på lysene at de bliver "stående" og "ryger indover flammen"... har dog ikke selv prøvet det... heldigvis :wink:
    Men der skulle altså findes noget til at påsmørere servietmotivet så det hæfter på lyset og samtidig ikke "brænder"...!!
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet af-dukkehus

    fandt lige nogle af billederne..så du ikke skulle lede på min hjemmeside billederne taget med webcam.. så ikke så gode... synd at sige
    men vi lavede nogle sæt også til gaver.. så man kunne give lys m. matchende servietpakke til...!!! Så om at benytte sig af næste gang der er tilbud på servietter.. så en pakke til at lave decoupage ..og nogle til at bruge som gaver sammen med lysene..!!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (10,5 Kb, 22 visninger)
    • Filtype: jpg 2.jpg (11,8 Kb, 23 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 1 af 6 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •