Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: problem med en opskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65

    problem med en opskrift

    I hæfte nr 8817 fra stenboden er der nogle rigtig søde kugler som er ideele til juletræet.
    Men den ene er i følge opskriften beregnet til en 30 mm kugle, og da jeg syede den forleden var den ALT alt for stor - arbejdet virkede mere som det var til en 35 mm kugle. Jeg syer oftest for stramt end for løst, så tror ikke det var problemet...
    KAN det tænkes det er en tastefejl og at opskriften ER til en 35 mm kugle??

    Er der nogen der har haft lignende oplevelser med andre opskrifter??
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  2. #2
    Charitas Gæst
    Hmmm den har jeg ikke prøvet sy men hiver da lige tråden lidt om for at se om der skulle kunne være andre der lige har svaret på det

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Det kan være feil.Men nu holder jeg på med en kule med nisser.25 mm,men der var kulen for liten.Da rekte(tok opp) til begynnelsen av de siste omgangene.Begynte med fellingene 1 omgang før og kuttet også ut 1 omgang.Da ble den passelig.Jeg har lært meg å jukse litt.Dit jeg rekte opp,skulle det bare være ensfarget.Da er det lett å jukse.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Ellers prøv at skrive til Stenboden og spørg

    Jeg skrev en gang til dem omkring en opskrift jeg troede der var fejl i. De er ikke verdens hurtigste til at svare, men svarer ganske fint ;-)

    Jeg fandt en gang en opskrift hvor der stod jeg skulle bruge en 8 cm dukke, men det var en 5 cm...
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •