Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Bernina Artista 200 og Virtual PC på mac

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40

    Bernina Artista 200 og Virtual PC på mac

    Jeg har installeret Virtual PC, Windows XP og Designer Plus V4 på min mac. Programmerne virker fint m.h.t. at designe mønstre brænde cd'ere o.s.v., men jeg kan ikke få activ sync til at virke så jeg kan overføre broderier direkte til symaskinen fra min mac. Jeg har tidligere gjort det fra min PC, så jeg mener det er en driver el. lign der mangler. Bernina symaskinen optræder som ukendt i usb oversigten og jeg kan ikke finde en driver når jeg forsøger efter anvisningen til installationen af ArtLink. Er der nogen der kender problemet, ville jeg være meget glad for et råd.
    Birte

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    tjek lige berninas hjemmeside, der kan godt ligge den driver du mangler, mener at have set der er noget der skal in stalleres ekstra.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #3
    Mekib Gæst
    Jeg har oplevet at activ sync skal instaleres igen hvis man ikke bruger den samme USB-port.

    Mvh
    Mette

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40

    Bernina Artista og Mac

    Jeg prøver lige om der er hjælp at hente igen. Jeg har nu en MacBook med VMware Fusion der kører med XP. Dette program fungerer perfekt til broderimønstrene i Bernina artista designer plus v.4, men jeg har stadig problmer med at komme i kontakt med min symaskine - Bernina Artista 200. Når jeg prøber at overføre til maskinen - med usb kabel tilsluttet - skriver den "Failed to load rapi.dll". Håber på hjælp for det er en lidt sjov måde at kunne arbejde på, ellers må jeg fortsat bruge Berninas USB stik.
    Hilsen Birte*231*

  5. #5
    klasus Gæst
    den dll-fil der hedder rapi kender jeg som den fil der fx. synkroniserer mellem en håndholdt enhed og Windows. så du kunne prøve en af følgende ting:

    1. Hvis du har dit Bernina-program på en CD, så prøv at søge rapi.* (stjernen i stedet for dll, hvis den ikke er udpakket vil den formentlig hedde rapi.dl_ ) Hvis den er der søger du tilsvarende i windows - husk at søge i skjulte filer og mapper også) Den skal formentlig ligge i C:\Windows\System32. Den der ligger på PC'en omdøber du fx til rapi.old og kopierer den ind du har fra CD'en.

    2. Prøv eventuelt at installerer MS ActiveSync - findes her - http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=da - og hvis det ikke umiddelbart hjælper, prøv så at reinstallere dit broderiprogram "oveni" - Dvs. du skal ikke afinstallere ActiveSync før.

    Dette er blot et par af de forslag jeg tror jeg selv ville forsøge mig med.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Tak for alle mulighederne. De er endnu ikke afprøvet for jeg står pludselig i en helt anden situation. Min MacBook er blevet stjålet. Den lå i en computertaske sammen med en hel masse andre ting. Bl.a. min grønne dongle til mit broderiprogram AutoDesigner Plus ver. 4. Jeg har nummeret på min dongle, men Bernina siger at man ikke kan skaffe en ny uden at have rester af den gamle. Det er jo ikke nemt når den er stjålet. Nu skal jeg enten opgive det eller investere i et helt nyt program. Er der nogen der evt. har det gamle (ver.4) til salg? Jeg har set om der var steder på dette site, hvor jeg kunne søge efter det, men har ikke kunnet findet det. Jeg er modtagelig for alle gode forslag.
    Mange hilsener til et godt forum
    Birte

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •