Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 23

Emner: Britta s - kniplerier - nyt på side 5

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    Jeg er nysgerrig - dit bræt ser helt anderledes ud end mit "arvestykke" hvor der sidder sådan en rulle på. Kan du forklare hvordan dit bræt er lavet?
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  2. #12
    Viktoria Gæst
    hvor er du dygtig.

    Flot, flot, flot.

    birdie4760 - den rulle du omtaler hedder en valse.
    Et kniplebræt med valse bruges når der skal laves noget "lige" f.eks. bakkebånd.
    Et fladt bræt bruges til at lave det Britta har vist her, bl.a. sommerfuglen og her skal kniplebrædtet kunne drejes.
    Sidst redigeret af Viktoria : 10-03-2008 kl. 10:20 Årsag: Forklaring

  3. #13
    Britta S Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af birdie4760 Se meddelelser
    Jeg er nysgerrig - dit bræt ser helt anderledes ud end mit "arvestykke" hvor der sidder sådan en rulle på. Kan du forklare hvordan dit bræt er lavet?
    Det er det nemmeste og billigste bræt man kan få. Det er simpelthen en plade flamingo, der er skåret ud i ca. 50*50cm. Så er den betrukket med et stykke stof. Nemmere kan det ikke være. Jeg har også en gammel kniplepude med valse, men den er som lige fortalt kun til lange borter o.l.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    Bornholm
    Indlæg
    194
    Britta har den så ikke svært ved at ligge fast ,(flamingoen flyver), jeg har en der er lavet af en rund bordplade med skumgummi på og overbetrukket med stof. (Dvs. udskæringen af en rund vask i bordpladen). Den bliver jo alligevel smidt væk.Fungerer udmærket.

  5. #15
    Britta S Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bamsefar Se meddelelser
    Britta har den så ikke svært ved at ligge fast ,(flamingoen flyver), jeg har en der er lavet af en rund bordplade med skumgummi på og overbetrukket med stof. (Dvs. udskæringen af en rund vask i bordpladen). Den bliver jo alligevel smidt væk.Fungerer udmærket.
    Den flyver ingen steder. Den ligger hvor den skal. De andre knipledamer, som jeg går på kursus med bruger alle en magen til - undtagen en enkelt dame, som har en rund kniplepude på en drejefod. Sådan en vil jeg gerne eje. Men den koster vist spidsen af en jetjager, 1000 kr eller deromkring tror jeg.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    Bornholm
    Indlæg
    194
    Kan godt forstå du kunne tænke dig sådan en.

    Kan man ikke lave den selv det kræver lige et par kuglelejer?

  7. #17
    Britta S Gæst
    Det er vist ikke noge JEG skal binde an med. Så hellere smide den tusindlap på disken at eller andet sted. Jeg skal nok få den en gang.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    Bornholm
    Indlæg
    194
    Det var bare lige et forslag.Tak for brevet med mønstret.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    Tak for beskrivelsen. Det er jo så simpelt at man sagtens selv kan lave et.
    Når jeg nu tænker mig om har jeg heller ikke set hverken min mor eller mormor lave andet end lige borter til diverse syede ting på mit brædt. Det har jeg altid synes var kedeligt - men jeg nænnede ikke at smide brædtet ud.
    De ting du laver ser meget bedre og mere spændende ud
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  10. #20
    Viktoria Gæst
    Jeg har købt for flere år siden et kniplebræt, der kunne dreje i Slagelse da der var kniplemesse der - og det kostede ikke 1.000 kr.
    Britta - det er stort nok til at lave de to seneste billedere du har vist - sommerfuglen og flaconen.
    Der er mange gode tilbud på den årlige messe i Slagelse - orkis, knipling, garn, mønstre, materialer til at udføre knipling/orkis osv.
    Messen er altid et besøg værd - ikke mindst for at få nye ideer.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •