Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 23

Emner: Britta s - kniplerier - nyt på side 5

  1. #1
    Britta S Gæst

    Britta s - kniplerier - nyt på side 5

    Jeg vil lige vise at jeg ER kommet i gang med at kniple.
    Jeg har lavet en blå lysmanchet - nr 2 må vente til jeg er færdig med at lave julehjerter
    Jeg har lavet 2 andre lysmanchetter, som jeg har foræret min mor. Jeg fik desværre ikke fotograferet dem,
    Og nu er jeg gået i gang med julehjerter fra bogen: 24 Julehjerter I Knipling. Foreløbig er det blevet til et hjerte.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Britta S Gæst
    Så fik jeg ryddet op på kniplepuden, så jeg kan komme i gang med noget nyt i morgen, når jeg skal på kniplekursus igen.

    Det kom der dette julehjerte ud af.P2050015 (Small).JPG Jeg var gået i stå. da jeg nåede til hulslaget i rundingen. Det blev for klodset. Det viste sig da også, at jeg ikke havde forstand på det jeg lavede, men efter kyndig vejledning, gik det meget bedre.
    Nu skal jeg bare lige have vundet garn på 21 par pinde, så er jeg klar til morgendagens kursus.

  3. #3
    Kari Gæst

    kniplepinde

    bruger du ikke en spolemaskine når du kommer garn på?

  4. #4
    Britta S Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Kari Se meddelelser
    bruger du ikke en spolemaskine når du kommer garn på?
    nej, det er med håndkraft, fordi jeg ikke har nogen maskine. Det må være det næste, som jeg skal investere i-

  5. #5
    Britta S Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Hjørdis Jensen Se meddelelser
    Det er rigtigt smukt dit hjerte, jeg glæder mig til at se hvad dit næste projekt blir' !

    Det kan du se her.b 2.JPG ja, hvem kunne vide,at et kniplekursus skulle medføre, at jeg måtte have hæklenålen frem fra gemmerne. Hele aftenen i går gik med at hækle disse 4 "bånd" til at sætte kniplepindene i. Jeg havde jo ellers regnet med at jeg skulle arbejde videre på den flkon, som jeg startede op på kurset, men jeg vidste med mig selv, at jeg aldrig fik hæklet dem, hvis jeg ikke gik i gang med det samme.

    Meni aften tror jeg at jeg kan arbejde videre på denne flakonbræt 2.JPG. Dette er hvad jeg nåede på de 3 timer på kurset. og så lige et nærbilledeFlakon nær.JPG det er meget spændende at arbejde med. Man skal have tungen lige i munden, skal jeg love for.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Britta> Jeg tror på at de bånd der er uundværlige når det kommer til stykket :-) Når jeg skal i gang med min Bedstemors kniplerier, tror jeg i hvert fald at jeg bliver rimeligt glad for at hun har lavet de bånd til.

    Og flakonen glæder jeg mig til at se det færdige af - når du en gang er kommet så langt ;-)

    Jeg har aftalt med min mor, at jeg venter med at få mine knipleting hjem til at jeg er flyttet i hus (der går mindst 1½ år inden) - så jeg har forhåbentligt har mere plads, og også bedre tid fordi jeg er færdig med at studere til den tid (jaja, optimist kan man jo altid være )
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  7. #7
    Britta S Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Puskram Se meddelelser
    Britta>

    Jeg har aftalt med min mor, at jeg venter med at få mine knipleting hjem til at jeg er flyttet i hus (der går mindst 1½ år inden) - så jeg har forhåbentligt har mere plads, og også bedre tid fordi jeg er færdig med at studere til den tid (jaja, optimist kan man jo altid være )

    Det er rigtigt, at der skal en hel del tid til....men plads kræves der ikke så meget af. Det er vist den af mine mange hobbyer, som er mindst pladskrævende. Du kan i hvert fald glæde dig til du skal i gang, for det er en rigtig god fornemmelse, at sidde og kniple.

  8. #8
    Britta S Gæst
    Nu har jeg igen været på kursus, efter at have sprunget en uge over pga vinterferien. Det har været længe at vente, fordi jeg allerde for 12 dage siden var nået til afslutningen på den flakon, som jeg startede på forrige onsdag. Afslutningen og midten med fletning, behøvede jeg hjælp til og det fik jeg så i dag. Og vi nåede også at få sat op til en ny knipling. Da jeg jeg så kom hjem, måtte jeg i gang med det kedelige - nemlig at hæfte ender. Nu er det gjort og jeg kan vise jer min første flakon. Den er ikke uden fejl, men så er der grundlag for forbedring næste gang lilla flakon.JPGog så lige et nærbilledelilla flakon nær.JPG Flakonen er 16 cm i diameter.

  9. #9
    Britta S Gæst
    Så blev jeg endelig færdig med noget i dag. Jeg har haft en knipling på hver side af min flamingopude, i de 2 sidste uger. Simpelthen for at gå i gang med og lære noget nyt, så ikke tiden på kurset bare bliver knipling uden at lære noget. Jeg vil lige sige , at det er langt fra optimalt at udnytte begge sider på en gang, men jeg havde kun en plade,så.... derfor. Nu har jeg været ude og købe ind, så nu har jeg tre. Ikke noget med at bruge begge sider igen!


    Her til formiddag har jeg så færdiggjort denne sommerfuglsommerfugl.JPG den er ca 15 cm på det længste sted. Den vil jeg sætte på en mappe, det skal indeholde mine kniplemønstre. Jeg skal bare lige have fundet det rigtige stof til omslaget, så den kommer mest til til ret.

  10. #10
    Britta S Gæst
    Så fik jeg tømt den anden side af kniplepuden. Det har taget mig hele dagen, at få kniplet "liige det sidste", taget nåle ud og få hæftet alle enderne. Pyha - så nu trænger jeg til en gang ROKKEN.
    Lille lysedug i båndknipling.båndknipling - flakon.JPGDen er 28 cm i diameter.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •