Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Efterlysning: Bison uld

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700

    Efterlysning: Bison uld

    Hej

    Jeg er pt. blevet grebet af en bisonuld dille - og har i den forbindelse fundet ud af, at det ikke er helt så enkelt at få fat i Bisonuld.

    Er der nogen herinde der ved om - og hvor, jeg ville kunne få fat i noget bisonuld (ikke moskusuld)?

    Spelsauen

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja nu skal jeg se om jeg kan få det til?

    Det hele startede med at jeg lavede mig en shamantrommer hos erik og susanne. Som der måske fremgår skinner mine nordiske rødder igennem. Men så en dag fandt jeg resterne af en død natugle. Og så var jeg blevet lidt indiansk inspireret. Så en dag tog jeg ned til Næstved Zoo, hvor jeg blev smask forelsket i gubben her. Jeg ventede og ventede til dyrepasseren skulle komme og fodre. Hun blev så glad - at det var let at lokke hende til, at samle denne uldtot op - som er så blød og fin, men desværre alt for lille. Derfor ønsker jeg mig mere bison uld!

    Så kommer det spændende - er billedfortællingen med?

    Spelsauen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja har da også lavet en aftale med Næstved Zoo - problemet er bare at de først fæller til foråret - og til den tid ved de ikke om de kan komme til flokken. (brunsttiden giver tyren ejerfornemmelse - og den dominans har han ikke lyst til at give fra sig. Ved ikke om det virker genkendeligt) Men uanset, det er for længe, at vente for min tålmodighed.

    Har ringet til nogle avler, men uden held. En overvejede at samle ulden når han blev pensioneret. Desværre er der langt tid til det.

    Så hvis nogen hører om nogen, der ved om nogen, der tror tænker eller mener, at vide om nogen der har bisonuld - så vil jeg være meget interesseret.

    Spelsauen

  4. #4
    ingeborg Gæst
    Gog historie. Sådanne indfald får jeg også med jævne mellemrum

    Jeg lånte engang en bog på biblioteket, jeg mener den hed "Gaven fra mine forfædre" af Lame Deer (som også har et "borgerligt" amerikansk navn, som jeg har glemt) I bogen beskriver han bl.a, hvordan han var med til at fragte bisonokser til Danmark, jeg mener det var til Givskud.

    Håber du får samlet bisonuld, det lyder spændende

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Tak skal I have - venter spændt, mens jeg fortsætter med at lede efter nogen der har. Måske på en amerikansk hjemmeside? tja - hvem ved !

    Spelsauen

  6. #6
    HKangora Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Spelsauen Se meddelelser
    Hej

    Jeg er pt. blevet grebet af en bisonuld dille - og har i den forbindelse fundet ud af, at det ikke er helt så enkelt at få fat i Bisonuld.

    Er der nogen herinde der ved om - og hvor, jeg ville kunne få fat i noget bisonuld (ikke moskusuld)?

    Spelsauen
    Hei.

    Jeg har vært på samme leting som du, men nå har jeg funnet en supplier som leverer i USA.

  7. #7
    HKangora Gæst
    Beth som har The Spinning Loft selger bison ull, som er ifra Buffalo Gold.

    Her er til Buffalo Gold ser ut som om det er de som leverer i hele USA, bison ull og produkter.

    Bison ull er ikke noe billig, men ser at de ligger på det samme i pris alle som selger Bison Gold.

    Heidi Kim
    Sidst redigeret af klasus : 20-11-2009 kl. 23:04

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Hej Heidi Kim

    Tusind tak for dit gode links... . Specielt Buffalo Gold. Her vil jeg starte med at tage kontakt.

    Spelsauen

  9. #9
    HKangora Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Spelsauen Se meddelelser
    Hej Heidi Kim

    Tusind tak for dit gode links... . Specielt Buffalo Gold. Her vil jeg starte med at tage kontakt.

    Spelsauen

    Hei.

    The spinning loft selger Buffalo Gold sin ull til spinning, selve firmaet Buffalo Gold har ikke nettbutikk de er en leverandør.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ok alt som skinner, er ikke nødvendigvis guld . Tak skal du have.

    Kom i denne forbindelse i tanke om, at jeg har en barndoms veninde bosat i Canada. Måske hun også kan henvise til nogen.

    Nu ved jeg hvad jeg skal ønske mig i julegave ! Nemlig hjælp til Bison uld.

    Heidi Kim, hvis jeg siger 7 kr. pr g. Ligger det sådan nogenlunde indenfor prislaget?

    Spelsauen

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •