Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: sy på hue

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125

    sy på hue

    hej allesammen!
    Kan nogen give mig et råd? Jeg skal sy noget foran på en hue. Der er et lille opbuk på huen, og det skal syes over opbukket. Men hvordan får jeg lige huen til at ligge i rammen? Jeg har ikke den metalholder jeg ved man kan købe, hvad gør iandre? Min mindste ramme er 150x240.
    Hilsen Grethe

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    man kan købe stabelisering med lim på den ene sidde og det klistre du bare huen fast på , så kan det sagtens lade sig gøre uden speciel ramme
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  3. #3
    the_dane Gæst
    jeg vil også lime huen på vliesen der sidder i rammen. Evt kan du sætte nåle i.
    jeg gør tit på denne måde.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Det Er En Købt Hue
    Hilsen Grethe

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Ok, Det Vil Jeg Prøve, Jeg Har Aldrig Syet På Andet End Bluser Før Nemlig, Så Jeg Var Lidt Usikker, Men Jeg Vil Altså Se At Få Købt Den Der Metaldims.
    Hilsen Grethe

  6. #6
    Chickabee Gæst
    Hejsa

    Er det en strikket hue eller en kasket eller...?
    Hvis det er en kasket tror jeg at man er nødt til at have den specielle ramme. En hue (af f.eks. strik eller fleece) ville jeg nok prøve at give et kraftigt stabilisering (evt. 2-3 lag rivevlies) og så ri huen fast hertil. Nogle broderimaskine kan automatisk lave "basting stiches" rundt om det område hvor motivet skal være. Men ellers bare ri det i hånden - så bliver det i hvert fald liggende ;)

    Det vlies som jeg har prøvet med lim på, synes jeg slet ikke limer/holder nok til at jeg ville tro at det kunne holde en hue fast, men man kan sikkert få det i mange forskellige kvaliteter ;)

    Mvh Bettina

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •