Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Noen betraktninger om høst, miljø og ulv...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Flisa
    Indlæg
    46

    Noen betraktninger om høst, miljø og ulv...

    Idag er det en nydelig dag her hos oss... Hunden og jeg gikk en tur rundt jordet i formiddag, jeg tok også noen bilder som jeg vil dele med dere... Fargene fra mitt fotoapparat gir ikke naturen full kreditt, men det er allikevel flotte farger...
    Tenk at denne naturen og disse flotte farger er et lån som vi har fått å forvalte...
    Jeg tenker stadig mer på den forferdelige miljøsituasjonen som vi mennesker har satt oss i, og muligheten for at mine barnebarn og deres etterkommere ikke skal kunne ha og bruke denne naturen slik som oss.... Og det bare på grunn av vår grådighet og dumhet....
    Håper av hele mitt hjerte at vi klarer å snu denne ødeleggelsesspiralen vi har satt oss i....
    Tenk at alle fargene som finnes i naturen bruker vi som er her på Rokken til å lage kreative vakre ting strikkede/heklede/tegnede/malede/syede osv
    Men så... Et annet dilemma - ulv...
    3 km fra her jeg bor har det foregått en forferdelig dyretragedie...
    En bonde hadde tatt ned sine sauer fra utmarksbeite og satt dem på et inngjerdet område for at de skulle være i fred for rovdyr... Hva skjer? Jo, en morgen er 27 sauer tatt av ulven... Dere kan se de forferdelige bildene fra avisen her

    http://www.glomdalen.no/bilder/article3000087.ece

    Jeg går nå mine turer rundt jordet, i skogen tør jeg ikke gå alene mer...
    Skulle ut og plukke tyttebær for 2 uker siden, men etter 20 min. alene i skogen med hund synes jeg det ble så uhyggelig at jeg gikk hjem... Det er jo ganske fryktelig at skal være redd for å gå i skogen og nyte naturen...
    Samtidig er det jo et tankekors at alle arter har rett til å leve....

    Dette ble mye rare tanker, men alle disse var i hodet mitt da jeg gikk min tur idag....
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    ingeborg Gæst
    Det er da nogle fantastisk smukke billeder, du har taget.
    Jeg forstår godt, at du er bekymret, for moder jords fremtid. Hende må vi alle passe på, frem for at drive rovdrift på hende.
    Nu har vi ingen farlige dyr i danmark, men jeg kan godt forstå, du ikke bryder dig om, at gå alene i skoven.
    Men ved nærmere eftertanke, er det så ikke mennesket, der er det farligste dyr på jorden?

  3. #3
    Ulla P Gæst
    Sikke da mange tanker, og jeg kan godt forstå dig.

    Men det har da været fristende for ulven, når nu maden blev serveret på et sølvfad.
    Indhegningen har åbenbart ikke været modstandsdygtig over for ulvens jagtinstinkt og snarrådighed.

    Jeg tror nu sagtens, du kan gå i skoven.
    Ulven er helt sikkert mere bange for dig, end du er for den.

    Jeg er mere bange for folk med/og muskelhunde, end jeg er bange for en ulv.

    Flotte billeder du har taget.
    Naturen er fantastisk fascinerende - (og det er ulven osse).

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er vel nok blevet efterår oppe hos jer...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •