Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: "buler" på toppen af kugler samt spg om klokkesyning

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65

    "buler" på toppen af kugler samt spg om klokkesyning

    Nu har jeg 2 kugler liggende og begge har "buler" på toppen - lige i de omgange hvor man øger antallet af buer - jeg sætter ellers perlearbejdet fast med nispenåle allerede efter 3-4 runder, fordi jeg syer MEGET stramt.... Derfor troede jeg at det at jeg satte det fast på kuglen allerede fra starten kunne eliminere dette, men det hjælper åbenbart ikke godt nok - så gode fif til at sy en anelse løsere modtages gerne.

    Jeg har fået en bestilling på en stor klokke, og jeg har lagt mærke til at nogle af dem starter nede fra?? De klokker jeg har syet ind til nu startede oppefra og ned hvilket har været ret nemt, men igen med problemet at jeg har syet for stramt så perlearbejdet næsten er blevet for kort til klokken.

    er det ikke vanskeligt at sy nedefra og op? Der er jo ikke så meget at gøre, mønsteret er jo som det er og selv om jeg er rutineret har jeg ikke lige mod på at skrive mønsteret om og må jo bare prøve om ikke jeg kan finde ud af en klokke, men hvis der er nogle der har nogle erfaringer / gode råd så lytter jeg da gerne inden jeg kaster mig ud i det og måske om 3 dage piller skidtet op igen
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Uha, ja det kender jeg også det med at sy for stramt. Jeg har ikke haft helt held med at vænne mig af med det endnu, men jeg prøver at være opmærksom på det når jeg begynder på noget nyt. Det er altså heller ikke nemt når man pludselig har syet alt for løst i stedet for, når man forsøger at lave en lille kugle.

    Jeg har heller aldrig prøvet at sy en klokke nedefra og op, men det med at arbejdet bliver for kort har jeg prøvet et par gange - så plejer jeg at hente hobbykniven
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    10 May 2007
    Geografisk sted
    Norge
    Indlæg
    562
    Jeg bruker å få sånt jeg og.Men da rekker jeg opp og om det er noen omganger med ensfarget perler,sløyfer jeg 1 omgang med det.Jeg bruker å jukse det til på en eller annen måte.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •