Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Dyrefilt med filtenålen.

  1. #1
    Hjørdis Jensen Gæst

    Dyrefilt med filtenålen.

    Jeg vil dele min glæde ved bogen : Dyrefilt med filtenålen, af en verdensberømt filter, nemlig Birgitte Krag Hansen.
    For det første er der meget fine billeder i bogen af de forskellige teknikker, så som : Rullet form, benform, madrasteknik, fladeteknik, sugerørsformer.
    Derudover er der Der er noget omkring hvordan du laver øjne og snuder, poter og kløer.
    Der er også vist hvordan du filter en enkel skulpturel form, og hvordan du filter et dyreansigt, i et sammenhængende hamstykke, ret spændende.
    Derudover er der dyreopsatser, og dyrerelieffer i råuld, der er lidt omkring materialer du skal bruge, og om vask af ulden, alt i alt en rigtig dejlig bog, som varmt kan anbefales, ja - den kan slet ikke undværes, hvis man er hook på nålefilt. Bogen er udgivet på forlaget Klematis.

  2. #2
    Ulla P Gæst
    Står der osse noget om maskinfiltning?

  3. #3
    Hjørdis Jensen Gæst
    Ja, der står en ganske lille smule, som jeg citerer her :
    Der findes også forskellige nålefiltmaskiner. En fungerer som en symaskine, der med seks- syv filtenåle kan nåle materialet sammen. Man kan også købe en løs del, som kan monteres på en gammel symaskine.
    Der findes desuden forskellige mindre maskiner, som kan filte 50 - 90 cm brede baner, og endelig store industrimaskiner, som ikke er til hobbybrug.

    Mere står der desværre ikke om det emne, men det er jo heller ikke lige det, som hun sværmer mest for !

    Der står så heller ikke noget om hvor man kan få fat i disse sager !


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvem har skrevet den ?
    Hvem har udgivet den ?
    Hvornår er den udgivet ?

    Spørge hende der spørge Jørgen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Hjørdis Jensen Gæst
    Den er skrevet af Birgitte Krag Hansen selv, er udgivet i 2007 på forlaget Klematis ! OK

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •