Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Rokke på tværs

Threaded View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Rokke på tværs

    På opfordring andetsteds fra lægger jeg denne nemme opskrift ind til fri afbenyttelse :

    Der er ikke opgivet hverken kvalitet på garn eller tykkelse på pinde da ALT kan bruges blot garn og pinde passer sammen. Jeg har strikket den i hurtigstribet fra resteposen og i ensfarvet af nyindkøbt garn. Alle mønstre kan stort set bruges efter temperament og lyst/stil.

    Husk blot at blusen går på skrå i striber og pinde.

    Forstykke/ryg:
    Slå 1 m op og strik ret eller mønster efter behag.
    Tag 1 m ud i begyndelsen af hver pind til du har bredden på stykket.
    Tag nu 1 m ind i den ene side og stadig 1 m ud i den anden side af arbejdet til du har længden på stykket.
    Tag nu 1 m ind i begge sider til der igen er 1 m.

    Ærmerne strikkes på samme måde.

    Der strikkes eller hækles kanter på alt efter ønske og stykkerne sys sammen - sy lidt til på skulderen så blusen ikke glider ned.

    Kan strikkes som trøje også så deles forstykket blot i to dele.

    Rigtig god fornøjelse til alle der ønsker at bruge "opskriften".
    _____________

    Nu strikker jeg en i ca str 2 år og lægger billeder ud , og jeg vil så vise hordan man kan lave forskellige modeller af den her utrolig nemme bluse.
    Og nogle enkle tips til første gangs strikker kommer der også, i garvet strikker er også velkommen til at læse med
    Start blusen med at mål dig omkring livet , husk ikke for stramt

    Billed 1: Her er jeg nået til det ½ mål der var rundt om livet, så stopper udtagningerne og vi begynder indtagningerne til der er de 3 masker tilbage igen.
    Billed 2 : så er det ene forstykke færdig = med en firkant
    Billed 3: så er ryggen færdig..

    Tips 1: Man kan jo bruge alle sine garnrester, der er ingen der siger forstykket og ryg skal være ens.Blot husk på, garn tykkelsen, skal passe sammen = samme pind tykkelse.
    tips 2: Når du strikker så sno garnet rundt om den næste farve du vil have, dermed får du en flot kant. Forsættes
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af hundeuld : 09-08-2012 kl. 18:16
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •